Biró, Eliza (2019) Sopron turisztikai trendjeinek bemutatása a Pannonia Hotel példáján keresztül. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-19_54.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Sopron nyugat Magyarország egyik fontos turisztikai desztinációja. A történelemben gazdag belváros, a hegyek és a természet közelsége, valamint a Fertő-táj szépsége gyorsan elvarázsolja az ide látogatókat. Szakdolgozatom során Sopron turizmusának jelenlegi helyzetét vizsgálom. A számtalan attrakció, amely a városban és környékén található egy komplex turisztikai térséggé alakítja ezt a kis várost. Ennek köszönhetően a turizmusnak sok fajtája fellelhető a városban, és mindenki könnyen meg tudja találni a számára megfelelőt. A gazdag vonzerő leltártól függetlenül azonban Sopron turizmusa az elmúlt évek-ben folyamatosan csökken, azonban az utóbbi években számos állami és Európai Uniós beruházás kezdődött el a városban, ezzel is elősegítve a turizmus fellendülését. Bár a fejlesztések pozitív oldala egyelőre nem érezhető a város gazdaságát tekintve, remélhetőleg a projektek befejeztével Sopron újra kiemelkedő térséggé válik. A város idegenforgalmát számtalan szálloda és panzió bonyolítja le. Ezek közé tartozik a város legrégibb szállodája, az 1893-ban alapított Pannonia Hotel. A gazdag történelme, a szálloda patinás épülete, valamint a belvárosi fekvése rendkívül vonzó a vendégek számára. A szálloda jelenleg 79 szobával várja a vendégeit, valamint étteremmel, wellness központtal, és jól felszerelt konferenciatermekkel igyekszik kiszolgálni a vendégek igényeit. A szakdolgozatom második felében a Pannonia Hotel működését és gazdasági helyzetét mutatom be. Bemutatom a jelenleg üzemeltető Dental-Pannonia Gyógyidegenforgalmi Zrt-t, amely lassan 30 éve működteti a szállodát. Továbbá össze-hasonlítom a városban található más szállodákkal a vendégvélemények alapján, valamint megvizsgálom a működését befolyásoló környezeti tényezőket. Dolgozatomban a marketing mix elemei segítségével kitérek a szálloda jelenlegi marketing tevékenységére, illetve javaslattételt teszek arra, hogy milyen vállalati stratégia alkalmazásával és marketing tevékenységgel tudna még több potenciális vendéget elérni.
Magyar cím
Sopron turisztikai trendjeinek bemutatása a Pannonia Hotel példáján keresztül
Angol cím
Tourist trends in Sopron throught the example of Pannonia Hotel
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-19/54
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Eliza Biró |
Dátum: | 04 Nov 2019 10:13 |
Utolsó módosítás: | 02 Már 2023 14:46 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5929 |
Actions (login required)
Tétel nézet |