A mobiltelefonvásárlást befolyásoló tényezők vizsgálása napjainkban

Dienes, Zsófia (2019) A mobiltelefonvásárlást befolyásoló tényezők vizsgálása napjainkban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of zsófi záródolgozat.pdf] PDF
zsófi záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A mobiltelefon készülékek megjelenése a piacon hatalmas áttörést jelentett az emberiség számára. A mindennapjaink befolyásoló tényezőjévé váltak az okostelefonok, így felvethető a kérdés, milyen mobiltelefon készülék számunkra a megfelelő, ami igényeink kielégítésére szolgál és elégedettséget nyújt a használat során. Új szereplők jelentek meg a piacon, melynek hatására újabb és modernebb készülékek jelentek meg. Megállapítható, hogy a mobiltelefon készülékek rengeteg tudással rendelkeznek, amit a mindennapi életben hasznosítunk. Célom a tanulmányaim során elsajátított tudás segítségével az emberek vásárlásai szokásainak megvizsgálása és kielemzése. Az emberek vásárlási szokásait vizsgálom primer kutatásban. A kutatás kérdőíves lekérdezéssel történt, majd mélyinterjút is végeztem annak érdekében, hogy több és személyesebb információt tudjak meg a vizsgált eseményről. A vizsgálati módszertanok kifejezetten névtelen módon történtek, saját kutatási célokra való felhasználással. A kutatás során kitértem a legkisebb részletekre is, amik befolyásoló jelleggel hatnak az emberek szokásira. A kérdőíves vizsgálatnál leginkább zárt jellegű kérdéseket tettem fel, majd a végén két Likert skálán elemezhető elégedettségi szintet mérő kérdésre kerestem a választ. A vizsgálat kielemzése után egy átfogó képet kaptam a vásárlási szokásokról, a mélyinterjú alatt részletesebb és bővebb beszámolókkal lettem gazdagabb, ami által egy részletesebb elemzést tudtam készíteni. A két kutatás alatt feltett kérdések nem egyeztek. A kitűzött feladat végső eredménye választ adott a felvetett problémára. Az emberek vásárlási szokásai eltérők, de egyes területeken összhang figyelhető meg a válaszok között. Az összhang leginkább az ár és a teljesítmény kérdésnél volt megfigyelhető, majd a készülék vásárlási helyeken történt egyezés. A záródolgozatom elején kitűzött célt teljesítettem, melyben az emberek mobiltelefon vásárlási szokásait kutatom. Kijelenthető, hogy a mobil piac rohamos fejlődése befolyásoló hatást gyakorol az emberek készülékvásárlási szokásaira, ahol leginkább a legkedvezőbb ár érték arányt keresik. Az ember jól átgondolja a vásárlás helyét és idejét annak érdekében, hogy minél kedvezőbb juttatásokra tegyen szert, hiszen a mobiltelefonok eladási árai is növekedtek úgy, mint a készülékekben rejlő tudás és modernizáció.

Magyar cím

A mobiltelefonvásárlást befolyásoló tényezők vizsgálása napjainkban

Angol cím

Examining the factors affecting cellphone purchases nowadays

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Palancsa, Attila
egyetemi docens PhD

Helyi kari azonosító

KFOL-19/01

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsófia Dienes
Dátum: 19 Szep 2019 14:57
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 13:55
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5434

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet