Divatmarketing - Ruházati termékek marketingeszközei a zalaegerszegi Pink Nekem ruhaüzlet példáján keresztül

Mikita, Zsuzsanna Lilla (2019) Divatmarketing - Ruházati termékek marketingeszközei a zalaegerszegi Pink Nekem ruhaüzlet példáján keresztül. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFOL-18_18.pdf] PDF
KFOL-18_18.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Ruházati üzlet működtetése nem könnyű feladat, főleg kisvállalkozóként - sok a versenytárs, hisz a magyarországi piacon ebből a kiskereskedelmi üzlettípusból van a harmadik legtöbb. Sikeresnek lenni véleményem szerint csak megfontolt üzleti tervvel és kidolgozott marketing tervvel lehetséges. Mindenki szeretne egy kiváló marketingtervet a vállalkozása számára. Azonban kevesen tudják, hogy hogyan és milyen elemekből kell felépülnie annak érdekében, hogy az használható és nyereséges legyen. A divattermékek marketingje szoros kapcsolatban van a divat változékony trendjeinek figyelemmel kisérésével, de ezeket a trendeket kritikus módon, szelektáló megközelítéssel dolgozza fel és építi be a stratégiájába.. A fókuszba természetesen a vásárlót kell állítanunk, fokozott figyelmet fordítva a vásárló személyiségére, a divathoz való viszonyára. Kitekintést nyújtok a különböző típusú divatot propagáló, értékesítő üzletekre, megvizsgálva stratégiájuk főbb elemeit és hangsúlyait. Dolgozatomban a divattermékek értékesítéséhez és a divatüzlet népszerűsítéséhez szükséges marketing eszközöket vizsgálom egy konkrét független ruházati üzleten - a Zalaegerszegen található Pink Nekem női ruhaüzleten keresztül. A dolgozat megírásával célom az volt, hogy elemezzem a magyarországi ruházati kereskedelem színtereit, jelen esetben természetesen egy magyar üzlet mindennapjainak prizmáján keresztül, egy kiemelkedően invenciózus boltvezetői gyakorlat példáján keresztül megvizsgáljam a divatmarketinget, mint a marketing speciális ágát, és ezen a sikeres példán keresztül ötleteket adjak az egyéni vállalkozók által működtetett boltok marketing-stratégiáihoz. Tételesen áttekintem a bolt által alkalmazott eszközöket, legyen az elektronikusan, a mai technikával megvalósított modern módszerek, vagy a hagyományos reklám és marketing itt alkalmazott módszereit. A sikeres marketing lényegében a modern és a hagyományos eszközöknek egy jól eltalált ötvözete.

Magyar cím

Divatmarketing - Ruházati termékek marketingeszközei a zalaegerszegi Pink Nekem ruhaüzlet példáján keresztül

Angol cím

Fashion Marketing – Marketing Tools for Clothing Products trough the Example of the Clothing Store ’PINK NEKEM’ in Zalaegerszeg

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Némethné Tömő, Zsuzsanna
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KFOL-18/18

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsuzsanna Lilla Mikita
Dátum: 19 Szep 2019 14:51
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 07:49
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5433

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet