Marketingutazás a vonós hangszerek világában

Friesz, Ágnes (2019) Marketingutazás a vonós hangszerek világában. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFOL-19_03.pdf] PDF
KFOL-19_03.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom témáját, a zenei instrumentumok, ezen belül is a vonós hangszerek: a hegedű piaca ihlette, a zene, mint termék és szolgáltatás nézőpontjának oldaláról tekintve. Gyakorlati helyemet, egy vonós hangszereket készítő vállalkozásnál töltöttem, ahol mélyebb betekintést nyerhettem a piac, eme specifikus szférájába. Véleményem szerint a zene és az ehhez kapcsolódó hangszerek világa, előkelő helyet foglalnak el a piacgazdaságban. Témaválasztásom okaként, a téma iránti személyes érdeklődést és kötődést tekinteném, valamint a téma piaci, befektetői aktualitását. Kutatásaim feltevésének egyike, hogy a vonós hangszerek csoportja, komoly értékteremtő tulajdonsággal bír. Aki ezeket a hangszereket kedveli, akár gyűjtő, akár aktívan zenét hallgató, vagy saját hangszerén játszó egyén, egy mélyebb tartalmakat közvetítő, autentikus értékhordozót lát az akusztikus hangszerek világában. Előfeltételezéseim alapján a célcsoport tagjai, nagy szenvedéllyel kötődnek ezekhez a „termékekhez”, mely többnyire egy egész életen át tartó, egyre intenzívebb szenvedélyt alakít ki személyiségükben. A vonós hangszereken belül a hegedű, mint termék elsődleges helyet foglal el, melyre egy egész piac épült. Ennek vizsgálata során dolgozatomban, a kialakult „Stradivari-fellegvár” problémaköreit vetem fel, mely szerint ennek létrejötte, meghatározza a vonós hangszerek keresletét. A hangszerkészítők kizárólag ennek árnyékában tudnak érvényesülni, mely komoly kínálati blokkokat eredményez. Célom, hogy felhívjam a figyelmet a zene és a vonós hangszerek értékteremtő mivoltára, záródolgozatom kutatásai rávilágítsanak az esetleges piaci résekre, hiányosságokra, valamint gyakorlati helyem vállalkozásának felépítésén keresztül, betekintést nyújtson a szektor sajátosságaiba.

Magyar cím

Marketingutazás a vonós hangszerek világában

Angol cím

Marketingtravel in the World of the bowed Instruments

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pakainé Kováts, Dr. Judit
egyetemi docens, CSc.

Helyi kari azonosító

KFOL-19/03

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Ágnes Friesz
Dátum: 20 Szep 2019 09:44
Utolsó módosítás: 20 Szep 2019 09:44
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5431

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet