Beyerné Róta, dr. Éva (2019) Rendezvénystratégia a La Contessa Kastélyhotel és Rendezvényközpont példája alapján. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Diplomadolgozat 2019.05.08.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szerzői nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (472kB) |
Absztrakt (kivonat)
Azért választottam a rendezvénystratégiát mert a La Contessa Kastélyhotel és Rendezvényközpontban dolgozom, és szerettem volna mélyebben elmerülni a témában. A dolgozatom bevezetője után ismertetem a kutatási módszert: a kék óceán stratégiát, melyen elindulok. Ezt követően végig veszem a rendezvényeket, azok kialakulását és fajtáit ezek előfordulását a La Contessa Kastélyhotel és Rendezvényközponban. A szálloda stratégiájának tanulmányozása keretében bemutatom a helyszínt, vagyis Szilvásváradot és annak környékét, majd a kastélyhotelt és annak történetét. A La Contessa Kastélyhotel és Rendezvényközpont piaci helyzetének feltérképezése keretében felmérést készítek a Magyarországon működő kastélyhotelekről és összehasonlító elemzést végzek Észak-Magyarország 6 kastélyhotele tekintetében. Melynek főbb szempontjai: szobák száma; wellness részleg megléte és felszereltsége; a rendezvények férőhelye; és a termek száma. Majd folytatom 2 hotel versenytárs elemzésével melyeket a kastélyhotelek adottságai, kapacitása és üzletpolitikája alapján vizsgálok meg. Marketingstratégiai szemszögből SWOT elemzés keretében megvizsgálom a hotel erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit az eladói oldalról. Majd megvizsgálom vevői oldalról és kifejtem a vevői szegmentumot. Kielemzem a La Contessa vevőkörének jellemzőit, igényeit az egyéni és a rendezvényes vendégek viszonylatában. Ezek után kiválasztok 10 rendezvényt melyet 2018-ban tartottak a La Contessa Kastélyhotel és Rendezvényközpontban. Szállás, helyszín, ellátás, kiegészítő szolgáltatások kritériumai alapján, és összevetem az egyéni vendégek megoszlásával, igényeivel. Majd kiválasztok egy esküvőt, mint a rendezvény egy speciális szegmensét és megvizsgálom a megkereséstől egészen az utánkövetésig. Végezetül a jövőbeni feladatokra, tervekre, lehetőségekre hívom fel a figyelmet. Valamint javaslatot teszek, hogy a fentebb kimutatott eredmények alapján szükség van-e profilváltásra, új stratégia bevezetésére az egyéni vendégek és rendezvények megoszlását illetően.
Magyar cím
Rendezvénystratégia a La Contessa Kastélyhotel és Rendezvényközpont példája alapján
Angol cím
Event strategy based on the example of the La Contessa Castle Hotel and Conference Centre
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Jogász-közgazdász szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KJE-19/02
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | dr. Éva Róta |
Dátum: | 23 Szep 2019 12:18 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 06:16 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5273 |
Actions (login required)
Tétel nézet |