Nagyné Szigeti, Dóra (2019) Kórházi kommunikáció és lájkvadászat az Y generáció árnyékában- PR tevékenység a Bács-Kiskun Megyei Kórházban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KSZ-19_04.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
KÓRHÁZI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS LÁJKVADÁSZAT AZ Y GENERÁCIÓ ÁRNYÉKÁBAN – PR TEVÉKENYSÉG A BÁCS-KISKUN MEGYEI KÓRHÁZBAN Hospital communication and likehunting in the shadow of generation Y – PR activity in the Bács-Kiskun County Hospital Az egészségügy mindenkit érintő és érdeklő témakör, mindennapjaink része, mind-emellett érzékeny terület. Mindennapos beszélgetéseink első kérdése általában a „Hogy vagy?”, melyre szerencsés esetben a „Köszönöm jól vagyok” választ kapjuk. Egy állami egészségügyi intézmény állandóan fókuszban van. Figyelik és véleményezik minden tevé-kenységét. A szervezetet és a munkatársakat egyaránt. Szeretettel karolnak fel és túloznak el ellátással kapcsolatos rémtörténeteket, miközben a betegek többsége gyógyultan és hálá-san távozik. Egy kórház esetében rendkívül fontos, hogy környezetével jó kapcsolatot alakítson ki és tartson fent, bizalommal forduljanak hozzá. Ezért szükséges beépíteni a Public Rela-tions tevékenységet szervezeti struktúrájába, mindennapjai részévé kell, hogy váljon. Ma-gyarországon azonban a PR tevékenység és marketingszemlélet nem jellemző az állami egészségügyi intézmények életében. Nagyon kevés intézménynek adatik meg, hogy önálló szervezeti egységben szervezhesse meg kommunikációs tevékenységét, mely segíti külde-tését megvalósítani. A Bács-Kiskun Megyei Kórházban több évtizedes gyakorlata van a Public Relations tevékenységnek a menedzsment támogatásának köszönhetően. Diplomadolgozatomban szakirodalom segítségével megismertetem a kommunikáció, szervezeti kommunikáció és Public Relations fogalmát, majd gyakorlati tapasztalataim alapján bemutatom a Bács-Kiskun Megyei Kórház PR tevékenységét, megvizsgálom a kórház környezetét. Szakmai anyagok és napi tapasztalataim alapján megállapítom az új típusú PR tevékenység, az „e-pr” szükségességét, melyet a generációk vizsgálatával, a technológia változásaival támasz-tok alá. Feltárom az „újmédia”, „webkettő” lehetőségeit, eszközeit. Kérdőíves kutatómun-kám során, alátámasztom hipotéziseimet, majd nemzetközi és hazai jó gyakorlatok alapján megtervezem a Bács-Kiskun Megyei Kórház új, bevetni kívánt PR eszközeit.
Magyar cím
Kórházi kommunikáció és lájkvadászat az Y generáció árnyékában- PR tevékenység a Bács-Kiskun Megyei Kórházban
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KSZ-19/04
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dóra Nagyné Szigeti |
Dátum: | 28 Máj 2019 13:34 |
Utolsó módosítás: | 01 Ápr 2020 11:32 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5255 |
Actions (login required)
Tétel nézet |