Ferencz, Attila (2019) A Microsoft felhő stratégiájának elemzése. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBL-18_04.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A technológiai változások közül a felhőalapú technológiák termelik az utóbbi évek legnagyobb növekedését az információs technológia (IT) szektorban, létrehozva egy olyan digitális világot, mely az innovációra és információra épül, és komoly kihívások elé állít mindenkit. A felhőalapú technológiák forgalma az elmúlt öt évben hatalmasat növekedett, az adatközpontokon keresztül futó információk nagysága megnégyszereződött. A felhőtechnológiák segítségével az informatikusok olyan megoldásokat készíthetnek, amelyekre eddig még nem volt lehetőség. Percek alatt új funkciókat lehet elérhetővé tenni akár milliók számára, vagy pár nap alatt kitágíthatók a jelenlegi technológia határai. A felhő alapjaiban megváltoztatja az elvárásokat. Számos jól ismert vállalat – például a Facebook, Instagram, Uber, Netflix – már eleve a felhőben született. Ennek a hullámnak piacvezető cége, stratégiai iránytűje a Microsoft vállalat, amely új, innovatív megoldásaival nemcsak a saját cégét, hanem az egész iparágat is átalakította. Az 1970-es években Bill Gates és Paul Allen azzal a céllal alapították meg a Microsoftot, hogy számítógépet vigyenek minden íróasztalra és minden otthonba. Egy nagyon merész, és becsvágyó célt tűztek ki maguk elé, amit el is értek. Csakhogy azóta újra fordult egy nagyot a világ, és eljött az ideje annak, hogy a Microsoft is ehhez igazítsa a világnézetét. Már nem élünk egy PC központú világban. Tapasztaljuk nap, mint nap, hogy egyre inkább digitálissá válik az életünk, a munkánk, az egész világ. Az egymáshoz kapcsolódó eszközök egyre csak terjeszkedő hálózata teszi ezt lehetővé. A felhőnek köszönhetően majdnem végtelen a számítási kapacitás, a nagy mennyiségű adatokból és a gépi tanulás révén gyűjtött információ. A Microsoft sem lehetett többé csak PC vagy telefon alapú. A vállalat felsővezetése felismert egy olyan piaci rést a versenyszférában, amelyet egyedisége okán a Microsoft tökéletesen betölthetett. Ameddig a többi versenytárs a saját termékét definiálta mobilként, addig a Microsoft küldetése az emberi élmények és tapasztalatok mobilitásáról szólhatott, amit a Microsoft felhő alapú technológiája tesz lehetővé és elérhetővé. E két dolog volt kulcsfontosságú a vállalat átalakulásában: a mobilitás és a felhő. Napjainkban a Microsoft biztosan áll a lábán a felhőüzletágával. A vállalatnak sikerült túllépnie a dobozos termékeken, amelyek a világ egyik legértékesebb vállalatává tették a vállalatot. Felismerték a még nagyobb lehetőségeket a felhőplatformban, az Microsoft Azure-ban, és olyan más felhőszolgáltatásokban, mint az Office 365. Továbbra is nagyon sok befektetés zajlik a felhőszolgáltatásokba, folyamatos fejlesztések zajlanak a hatékonyabb szolgáltatások nyújtása érdekében. A felhő sok mindenre megtanította a Microsoft csapatát, aminek az elkövetkező években is hasznát fogja venni.
Magyar cím
A Microsoft felhő stratégiájának elemzése
Angol cím
Analysis of Microsoft's Cloud Strategy
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Executive MBA szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBL-18/04
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Attila Ferencz |
Dátum: | 23 Szep 2019 11:08 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 06:15 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5235 |
Actions (login required)
Tétel nézet |