Usztin, Andrea (2019) A projektmódszer elmélete és gyakorlata az óvodában-Kezünk alatt születik a könyv. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
SzakdolgozatUsztinAndrea.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (782kB) |
Absztrakt (kivonat)
A projektpedagógia visszafogja a tananyagközpontú oktatást, helyette a tanulásszervezés folyamán figyelembe veszi az életkori és képességbeli sajátosságokat. A tapasztalatszerzés és a gyerekek aktivitása mindennél fontosabb, figyelembe véve a csoport tagjainak szükségleteit, érdeklődési körét, előzetes tudását, kíváncsiságát, ennek megfelelően differenciál, illetve integrál. A nevelésfilozófiája a folyamatra helyezi a hangsúlyt, nem a kimenetre, sajátos nevelésfilozófiai, nevelésszociológiai, ismeretelméleti és neveléselméleti hátteret biztosít a gyakorlathoz. Dolgozatom ennek a módszernek a bemutatásáról szól, először a történelmi vonatkozásokat vizsgálva, majd a jelenlegi gyakorlatot bemutatva saját fiktív projekt elemzésén keresztül. A szakirodalmak vonatkozásában a magyar szerzők közül Hegedűs Gábor Imre, Hortobágyi Katalin, Pálfi Sándor írásait tekintem alapul, melyeket kiegészítem az óvodai tevékenységi területeknek megfelelő irodalmakkal. Hegedűs Gábor A Projektpedagógia történetének logikai összefüggései (2012) című könyve olyannyira alapos és részletes, hogy dolgozatom történeti részét az ő és munkatársai széleskörű kutatásaira alapozom.
Magyar cím
A projektmódszer elmélete és gyakorlata az óvodában-Kezünk alatt születik a könyv
Angol cím
The theory and practice of project method in kindergarten-The book is born under hands
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrea Usztin |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:20 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 08:20 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5140 |
Actions (login required)
Tétel nézet |