Az óvodáskorú gyermekek érzelmi élete- Különös tekintettel pedagógiai, pszichológiai és neurológiai szempontokra

Halla, Dorina (2019) Az óvodáskorú gyermekek érzelmi élete- Különös tekintettel pedagógiai, pszichológiai és neurológiai szempontokra. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_halladorina_fy3m52.pdf] PDF
szakdolgozat_halladorina_fy3m52.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (6MB)

Absztrakt (kivonat)

Az óvodáskorú gyermekek látásmódja és világa érzelemvezérelt. Ez az állítás áll a dolgozatom középpontjában. A dolgozat első felében az érzelmeket veszem górcső alá pedagógiai, pszichológiai és neurológiai szempontból. A második felében pedig 8 kisgyermekkel készítettem interjút és rajzoltattam le az érzéseiket. A pedagógiai fejezetben az érzelmi nevelésről, érzelmi intelligenciáról és többek között a mese jótékony hatásáról fogok írni. A pedagógiai fejezetben sorra veszem az óvodában megjelenő művészeti ágakat és azoknak a kapcsolatát az érzelmekkel. A pszichológiai fejezetben, az érzelemelméletekről, annak fejlődéséről, illetve pár gyermekpszichológus hogyan vélekedtek az óvodáskorú gyermekek érzelmi világáról. A neurológia szempontjából az idegrendszeri működésről fogok írni, illetve a neuropedagógiáról. Az érzelmekért a jobb agyfélteke a felelős, míg a logikáért és a többi kognitív területért a bal agyfélteke. Ennek a kettőnek összekapcsolódva kell működnie ahhoz, hogy a gyerekek fejlődése egészséges és harmonikus legyen. Az érzelmi kapcsolatok tudatos alakítása az érzelmi nevelés. A gyermekeket a boldogságról, szomorúságról, félelemről, dühről és a barátságról kérdeztem. A gyermekek tudnak különbséget tenni az érzelmeik között, viszont nem tudják megfogalmazni őket, a szókincsük nem elég bő hozzá, viszont ezért is lényeges a pedagógiában a művészet, mert amit nem tudnak megfogalmazni a gyerekek, azt más módszerrel kifejezik.

Magyar cím

Az óvodáskorú gyermekek érzelmi élete- Különös tekintettel pedagógiai, pszichológiai és neurológiai szempontokra

Angol cím

Emotional life of children of preschool age- Especially in pedagogical, psychological and neurological aspects

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Varga, László
egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dorina Halla
Dátum: 14 Okt 2019 10:17
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 10:44
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5067

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet