Kiss, Violetta (2019) Alternatív pedagógiák az Óvodai Nevelés című folyóiratban 1989-től napjainkig. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban az alternatív pedagógiák (Waldorf-pedagógia, Freinet-pedagógia, Montessori-pedagógia) megjelenését, előfordulását vizsgáltam az Óvodai Nevelés című szakfolyóiratban. Megnéztem, hogy az egyes alternatív pedagógiák 1989-től napjainkig milyen számban jelentek meg az egyes években. Ezeket az adatokat ábrák, diagramok segítségével is érzékeltettem. Az általam jelentősebbnek vélt cikkek tartalmát ismetettem. Kutatásom során arra jutottam, hogy az alternatív pedagógiák a folyóiratban az 1990-es évek elején voltak a legfelkapottabbak. A pedagógusok és a programok megalkotói ekkor publikáltak a legtöbbet ebben a témában. Illetve 1997-ben és 1998-ban igyekeztek a pedagógiai irányzatokat népszerűsíteni, ezért sok alternativitással kapcsolatos cikket jelentettek meg. Dolgozatomban a három pedagógiai irányzatot a cikkek alapján össze is hasonlítottam.
Magyar cím
Alternatív pedagógiák az Óvodai Nevelés című folyóiratban 1989-től napjainkig
Angol cím
Alternative pedagogies in Óvodai Nevelés journal from 1989 to present
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
JWGJ6P
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Violetta Kiss |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:17 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 06:51 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5059 |
Actions (login required)
Tétel nézet |