Takács, Dóra (2019) Kétnyelvűség az osztrák óvodákban a 21. században. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_takácsdóra_gdklwq.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (824kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom első felében feltérképeztem a kétnyelvűség kérdéskörét tudományos szempontból megközelítve. Megismerkedtem a kétnyelvűséghez kapcsolódó alapfogalmakkal, a nyelvelsajátítási elméletekkel, a kétnyelvű gyermekek agyának működésével, a kétnyelvű családi szocializációs modellekkel. Ezen felül átnéztem a gyermeki kétnyelvűséget és azt, hogy az óvodapedagógusok miként segíthetik a kétnyelvű gyermekeket az óvodai nevelés során. A kutatás során megfigyelést végeztem egy ausztriai óvodában és összeállítottam egy kérdőívet a kétnyelvű gyermekek szülei, egyet az óvodapedagógusok számára. A kutatás eredményei alapján a kétnyelvű gyermekek be tudnak illeszkedni az idegen nyelvű környezetbe, melyet a kérdőívek is megerősítettek. A szülők és az óvodapedagógusok is igyekeznek a megfelelő környezetet biztosítani a kétnyelvű gyermekek nevelése során.
Magyar cím
Kétnyelvűség az osztrák óvodákban a 21. században
Angol cím
Bilingualism in the austrian kindergardens in the 21st century
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dóra Takács |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:15 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 06:53 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5024 |
Actions (login required)
Tétel nézet |