A mentorálás kiemelkedő szerepe az óvodában

Németh, Dóra (2019) A mentorálás kiemelkedő szerepe az óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Németh Dóra - A mentorálás kiemelkedő szerepe az óvodában - szakdolgozat.pdf.pdf] PDF
Németh Dóra - A mentorálás kiemelkedő szerepe az óvodában - szakdolgozat.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (616kB)

Absztrakt (kivonat)

Minden pályakezdő számára szükség van segítségnyújtásra az első évei során. A kezdő óvodapedagógusok számára a mentorprogram nyújt útmutatást a gyakornoki időszak alatt. A pályakezdő megfelelő személyiség fejlődését segíti elő a rengeteg tapasztalattal és nagy szaktudással rendelkező mentorpedagógusa, aki egyfajta mintaként és példaképként is szolgál számára. De vajon a mára tapasztalattal rendelkező, más generációban felnövő mentor milyen módon tud hatást gyakorolni a nála fiatalabb generációban felnövő mentoráltjára? Célom volt bebizonyítani, hogy a mentorprogramnak van helye az óvodai életben, szükséges van a pályakezdő óvodapedagógusoknak a segítségnyújtásukra. Az idősebb generáció bölcseit a kérdőívem alapján a gyakornokok elfogadják, azonosulni tudnak személyiségükkel, és minden téren támaszkodni tudnak rá. Mentorpedagógusok oktatására nagyobb hangsúlyt kell helyezni és több óvodapedagógus számára sugallni ennek kiemelkedő fontosságát.

Magyar cím

A mentorálás kiemelkedő szerepe az óvodában

Angol cím

The prominent role of mentoring in the kindergarten

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Réka
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dóra Németh
Dátum: 14 Okt 2019 10:08
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 08:06
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4935

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet