A tanítók és az óvodapedagógusok úszással kapcsolatos ismereteinek és attitűdjének vizsgálata

Rasek, Andrea (2019) A tanítók és az óvodapedagógusok úszással kapcsolatos ismereteinek és attitűdjének vizsgálata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Rasek Andrea_A tanítók és az óvodapedagógusok úszással kapcsolatos ismereteinek és attitűdjének vizsgálata_ Szakdolgozat.pdf] PDF
Rasek Andrea_A tanítók és az óvodapedagógusok úszással kapcsolatos ismereteinek és attitűdjének vizsgálata_ Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (513kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja, hogy úszásoktatóként megismerjem a különböző életkorú gyermekekkel foglalkozó pedagógusok véleményét az úszásoktatásról. A dolgozat elkészítéséhez foglalkoztam az úszás történetével, az úszás emberi szervezetre gyakorolt hatásaival, szemléltettem az úszás jelentőségét a személyiségfejlődésre a babaúszástól az óvodás korig. Kifejtettem az úszásoktatás eszközrendszerét, az oktató személyiségét, pedagógiai felkészültségét és a játék szerepét az úszásoktatásban. Kutatásomban az úszáshoz való hozzáállás felmérése volt a célom, mely által nagyobb rálátást nyerhetek az óvodapedagógusok és a tanítók szemléletéről, attitűdjeiről az úszással, az úszásoktatással kapcsolatban. Kutatásomhoz a kérdőíves kutatási módszert alkalmaztam. Kérdőívem kitöltésére a Pápán dolgozó tanítókat és óvodapedagógusokat kértem fel. Szakdolgozatomban az úszás szakirodalmi áttekintése megerősített abban, hogy az úszásoktatás az egészségnevelés egyik alapvető színtere, mely hatást gyakorol a gyermek értelmi képességeire, mozgásfejlődésére, személyiségfejlődésére. A tanítók és az óvodapedagógusok az úszás jelentőségét fontosnak tartják, széleskörű ismeretekkel rendelkeznek a hatékony úszásoktatás feltételeiről, motivációjáról, az oktató személyiségéről. Bízom benne, hogy a felnövekvő nemzedék a pedagógusok értékközvetítő szerepének köszönhetően kiemelt jelentőséget tulajdonít az egészséges életmódnak, a mozgás szerepének, az úszásnak.

Magyar cím

A tanítók és az óvodapedagógusok úszással kapcsolatos ismereteinek és attitűdjének vizsgálata

Angol cím

Examination of teachers’ and kindergarten teachers’ knowledge and attitude about swimming

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Simon, István
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Andrea Rasek
Dátum: 14 Okt 2019 09:26
Utolsó módosítás: 18 Szep 2023 09:17
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4909

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet