Petróné Albert, Anna (2019) A kezdő pedagógus nehézségei és a mentorálás szerepe. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat.AA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (586kB) |
Absztrakt (kivonat)
Minden kezdet nehéz. Nincs olyan hivatás, szakma a világon ahol egy kezdő ne szembesülne a kezdeti nehézségekkel. Új környezet, új kollégák, új próbatételek. Ez százszorta igaz a pedagógusi hivatásra is. Mi felelünk a gyermekekért. Mi vagyunk számukra a szülők mellett a legfontosabbak, akikben megbízhatnak, akikre felnézhetnek. Hogy milyen felnőtté válnak, azon is múlik, hogy mi milyen utat mutatunk nekik, amíg ránk vannak bízva. A felelősség nagy, az elvárások egyre nőnek, a pedagógusoknak számtalan kihívással kell szembe nézniük. Azonban, ha kitartóak vagyunk, nem adjuk fel az első kudarcnál, a világ talán egyik legszebb hivatásának szentelhetjük magunkat. Segítségükre vannak a mentorok, akik végigkísérik a gyakornokok első két évét, hogy minél sikeresebbek legyenek a választott hivatásukban. Azonban ehhez elengedhetetlen az együttműködés. Szakdolgozatomban a pedagógusok kezdeti nehézségei után kutattam, ami talán az én hivatásomat is megkönnyíti majd.
Magyar cím
A kezdő pedagógus nehézségei és a mentorálás szerepe
Angol cím
The difficulties of a beginner educator and the function of the mentorating
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Anna Anna Petróné Albert |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:02 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 08:05 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4851 |
Actions (login required)
Tétel nézet |