Vajnai, Zsolt (2018) MARKETING KIHÍVÁSOK A B2B SZEKTORBAN, új szemcseméret elemző rendszerek magyarországi piacra történő bevezetése során. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KNL-18_32.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 1 December 2033 Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban innováció vezérelte világban élünk. A 19.század vége óta az élet megválto-zott az innovatív megoldásoknak köszönhetően: autók, repülők, számítógépek, inter-net…stb. Az innováció általában a kutatást és a fejlesztést fedi le, melyek nagyon fontos motorjai az iparnak, az oktatásnak és a gazdaságnak Minden modern, intelligens, piacvezető B2C piaci termék mögött számos láthatatlan innovatív megoldás található. Ezek a megoldások jellemzően csak a B2B szegmens számá-ra ismertek. De a B2B innovációk, marketing és értékesítési folyamatok ezáltal mégis be-folyásolják a B2C vevőit is áttételesen. Sok céget befolyásol a korszerű B2C és B2B termékek iránti kereslet és az elvárt növekedési arány, ezért diverzifikálniuk kell a portfólióikat. Az ilyen típusú döntések számos további feladatot igényel. Meg kell határozni, a fő célszegmenseket. Fontos meg-határozni milyen termékek / szolgáltatások lesznek a megfelelő eszközök e szegmensek-nek: teljes egészében új, vagy egy már meglévő termék tovább fejlesztése, esetleg egy már piacon lévő termék másolata lesz a megfelelő eszköz a piacon. Milyen kommunikációs csa-tornákat fog használni a cég a meglévő, vagy épp az új ügyfelek eléréséhez. Melyek a leg-fontosabb marketing üzenetek? Dolgozatomban ezt a folyamatot mutatom be az Anton Paar GmbH-n keresztül. Je-lenleg ennél az osztrák multinacionális cégnél dolgozom, mely vezető a fejlesztésében és gyártásában a K+F és QC feladatokat ellátó készülékeknek. A cég és a piac főbb szegmenseinek általános bemutatása után megérthetjük a belső és külső hajtóerőket. Az Anton Paar GmbH sok eszköz mutatott be az elmúlt három év-ben. A részecskeméret jellemzés/eloszlás szegmenst választottam ki a magyarországi mar-keting és értékesítési stratégiai folyamat bemutatására. Az Anton Paar GmbH két komp-lementer termékcsaládot vezetett be, közel egy időben. Ezekkel a termékekkel bemutatom, milyen különbségek vannak új, innovatív termékek és az újra „márkázott” termékek kö-zött. Meghatároztam a piaci potenciált és a B2B ügyfelek fő motivációját Tapasztalataim alapján végül olyan új marketing üzeneteket határoztam meg, ame-lyeket használni tud a helyi Anton Paar cég a közeljövőben.
Magyar cím
MARKETING KIHÍVÁSOK A B2B SZEKTORBAN, új szemcseméret elemző rendszerek magyarországi piacra történő bevezetése során
Angol cím
Marketing challenges in the B2B segment, according the introduction of new particlesize analyzer on hungarian market.
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KNL-18/32
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsolt Vajnai |
Dátum: | 13 Feb 2019 12:57 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 08:17 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4738 |
Actions (login required)
Tétel nézet |