Szilágyi, Szandra (2018) Egy családi nyaraló kiadásához szükséges marketingstratégia kidolgozása. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KNL-18_30.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A mindennapi rohanásból az emberek nagy része igyekszik minél gyakrabban kiszakadni és pihenni, ezért jövedelmének egy részét rendszeres időközönként utazásra fordítja. A gazdasági növekedés és a turizmus fellendülése miatt egyre többen foglalkoznak vendéglátással és szálláskiadással Magyarországon és a világban egyaránt. Az utazóknak szükségük van nyugalomra, amire remek lehetőséget kínál a Tisza-tó közelében fekvő nyaralóházunk, ahol lelassul az élet. A diplomadolgozatomat ennek az aktuális témának szenteltem, a családi nyaralóházunk kiadásának lehetőségét vizsgáltam meg. Választásomat az indokolja, hogy a ház a nyári szezonban is gyakran üresen áll, így érdemes lenne fizetővendégek fogadásával a hasznosítását megoldani. A diplomamunkám első felében egy rövid bevezetés és témaindoklás után a turizmusmarketing szakirodalmi hátterével és a marketingfolyamat ismertetésével foglalkozom. A gyakorlati részben kidolgozom a nyaraló marketingstratégiáját, meghatározom az elérni kívánt célcsoportot és kialakítom a marketingmix 4P elemét is, ami útmutatást ad egy szálláshely eredményes beindításához. Elkészítettem egy pénzügyi tervet is, mely az állandó költségek mellett tartalmazza a változó költségeket és az adózás után megmaradó összeget is. A piaci igények felderítésére kérdőíves módszert alkalmaztam. Ennek segítségével mértem fel a ház iránt mutatkozó igényeket és az utazási szokásokat. A kérdéseket az ismerőseimnek juttattam el, mert nekik szeretnénk a szálláshelyet kiadni a nagyobb bizalom miatt. A dolgozatban arra a kérdésre kerestem a választ, hogy érdemes-e a nyaralóház kiadásával foglalkozni. A kapott válaszok elemzése révén meg tudtam válaszolni a feltett kérdésemet, hogy érdemes a nyaralóházat kiadni. Ez az elkészített pénzügyi elemzésből is látható, mert az állandó költségek kifizetése után marad nyereség, amit fejlesztésre lehetne felhasználni. A dolgozatban megtervezett marketingstratégia és a kijelölt célpiac összhangban van a kérdőívet megválaszolók véleményével, ami azt mutatja, hogy sikeresen fel tudtam mérni a potenciális vendégek körét, és a számukra fontos utazási paramétereket. A válaszokból a jövőre vonatkozóan következtetést tudtam levonni arról, hogy milyen irányú fejlesztésekre lenne igény, melynek segítségével a szálláshely árat is lehetne kismértékben emelni.
Magyar cím
Egy családi nyaraló kiadásához szükséges marketingstratégia kidolgozása
Angol cím
Develop a marketing strategy for let a family chalet
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KNL-18/30
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Szandra Szilágyi |
Dátum: | 13 Feb 2019 13:00 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 08:17 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4698 |
Actions (login required)
Tétel nézet |