Dános-Krajczár, Orsolya (2018) A természet terápiás hatásai az erdei iskolában. Egyéb, Erdőmérnöki Kar.
Előnézet |
PDF
danos_krajczar_orsolya_szakdolgozat.pdf Download (697kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat egy konkrét módszert mutat be arra vonatkozóan, hogy a természetet, mint a terápia eszközét hogyan lehet minél hatékonyabban „alkalmazni” az erdei iskola keretében. Egy foglalkozássorozatot vázol fel, amely a természeti környezet jótékony hatásait felerősítve elősegíti a résztvevők testi-lelki egészségét, jóllétét. Áttekinti, hogy milyen eszközöket ad kezünkbe a természet, milyen lehetséges elemekkel dolgozhatunk az erdei iskola keretein belül, és milyen hatásokat várhatunk. A természet emberre gyakorolt jótékony hatásának tudományos igazolása mellett a kapcsolódó további terápiás módszereket is ismerteti. This thesis presents a specific method on how nature, as a tool for therapy, can be „applied” in a nature school environment. A set of activities are presented which emphasize the benefits of nature on the physical and mental health of the participants. The tools presented to us by nature, which can be applicable at nature schools, are reviewed and analyses of their effects are given. Beyond the justification of the beneficial effects of a natural environment on humans, related therapeutic methods are also presented.
Magyar cím
A természet terápiás hatásai az erdei iskolában
Angol cím
The therapeutic effects of nature in forest school
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV EMK - Erdővagyon-gazdálkodási és Vidékfejlesztési Intézet (megszűnt: 2020. dec. 31.)
Szak
NEM RÉSZLETEZETT
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Orsolya Dános-Krajczár |
Dátum: | 29 Ápr 2019 12:22 |
Utolsó módosítás: | 21 Feb 2023 14:51 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4688 |
Actions (login required)
Tétel nézet |