Antal, Klára (2018) A generációk egységes motiválása és a gamification alkalmazása a GYSEV CARGO Zrt.-nél. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN_18_17.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja egy átfogó kép alkotása az egyes generációk egységes motiválásáról, valamint választ találni arra, hogy a gamification ¬– játékosítás –, hogyan építhető be a vállalat életébe. A dolgozat felépítését tekintve, először egy általános képet ad a motivációról, illetve a motivációs elméletekről, azon belül a tartalomelméletekről. Ezt követően arra kerestem a választ, hogy a generációk tagjai, hogyan viselkednek a munkaerőpiacon, mely értékeket képviselik, valamint mely vagy melyek azok a motivációs elméletek, amelyekkel párhuzam vonható. Elmondható, hogy Maslow szükséglethierarchiáján kívül – mely teljes egészében azonos a veterán generáció motivációjával –, nincs még egy olyan elmélet, amellyel össze lehet hasonlítani egy generációt. A GYSEV CARGO Zrt. dolgozói részére egy önkitöltős kvantitatív módszerre alapuló kérdőívet készítettem, a kérdésekből négy kategóriát állítottam össze, az első kettőt Herzberg kéttényezős modellje alapján, tehát a higiéniai faktorokra és a motivátorokra kérdeztem rá. A harmadik csoportba soroltam azokat a kérdéseket, amelyek a dolgozók motivációjára és a vállalattal való kapcsolatára utal. Végül a negyedik kategóriába a csoportképző kérdések tartoztak, a munkavállaló elfoglalt helye a szervezeten belül, a neme, illetve a kora, amelyben az egyes generációk idő intervallumának megfelelő korhatárokat tűntettem fel. A kitöltés szeptember 5- 28-ig tartott, így ezen időpontban beérkezett válaszokat tudtam kiértékelni. A felmérés eredménye alapján elmondható, hogy a vállalatnál nagyobb többségben az X generáció tagjai dolgoznak, tehát a 39- 54 év közötti korosztály. Vizsgálatom során, elsősorban az egységes motiválásra fókuszáltam, ugyanis vállalati szinten kijelenthető, hogy a válaszadók több, mint felének vannak hosszú távú céljai a GYSEV CARGO Zrt.-nél. A generációnkként felmerülő problémák a kitöltő személyek mindegyikére igaz, így ezt a javaslattételnél figyelembe véve, egy kevésbé ismert de modernebb stratégiát vetettem fel, a játékosítást, ami csupán annyit jelent, hogy bizonyos vállalati folyamatokba játékmechanizmusokat vonnak be. Tehát, dolgozatom főbb építőelemei a motiváció, a generációk közötti különbségek, illetve a játékosítás a GYSEV CARGO Zrt.-nél.
Magyar cím
A generációk egységes motiválása és a gamification alkalmazása a GYSEV CARGO Zrt.-nél
Angol cím
Collective motivation of generations and the application of gamification at GYSEV CARGO Zrt.
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN- 18/17
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Klára Antal |
Dátum: | 04 Dec 2018 14:18 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 10:37 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4607 |
Actions (login required)
Tétel nézet |