Imeli, Renáta (2018) A felelős kutyatartó fogyasztói magatartása. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KGN-18_01.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (668kB) |
Absztrakt (kivonat)
A felelős kutyatartó fogyasztói magatartása Consumer behavior of the responsible dogowner Szakdolgozatomban a kutyatartók csoportját, mint fogyasztói csoport vizsgáltam marketing szempontok alapján, hiszen a közelmúltban lassan, folyamatosan egy komplett iparág épült erre a fogyasztói rétegre. Megfigyelhető vásárlási magatartásuk, az azt befolyásoló tényezők, a döntési folyamatok, típusok, majd ezek elemzésével kaphatunk egy közelebbi képet erről a fogyasztói csoportról. A dolgozatom megírásához szekunder és primer adatgyűjtést is végeztem, tehát statisztikai adatokat csakúgy, mint újságcikkeket, valamint saját összeállítású kérdőívet, általam folytatott mélyinterjút és saját környezetemben végzett megfigyelést is felhasználtam, a csoport fogyasztói szokásainak lehető legjobb megismerése érdekében. A kutatási folyamat során célom a felelős kutyatartó fogyasztói magatartásának meghatározása a kutyatartók nagyobb csoportján belül. Mivel véleményem szerint nem csak természetes magatartása, hanem fogyasztói magatartása alapján is jól elkülöníthető egymástól egy átlagos kutyatartó a felelős kutyatartótól. A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők elemzésénél a társadalmi, illetve a pszichológiai jellemzőket fogom dolgozatomban közelebbről szemügyre venni. Ezen tényezők segítségével reményeim szerint jól láthatóvá válik a felelős és átlag kutyatartó fogyasztói magatartása közötti különbség. Az egyéni tényezők is hangsúlyos szerephez jutnak, ezért egyes tényezőket külön-külön is vizsgáltam, és elemeztem. Itt azok a tényezők váltak hangsúlyossá, amelyek kiemelkedő fontossággal bírnak a tudatos/felelős vásárlási folyamat során. A kérdőívem célja volt olyan kérdésekre választ kapni, amik segítenek nekem megérteni és elemezni a vizsgált fogyasztói csoport döntéseit. Gondos és felelős kutyatartóként aktuálisnak és érdekesnek találtam ezen témakör feltárását. Jómagamat is érdekelnek a felelős állattartással kapcsolatos információk. Kutatásommal elsősorban arra szerettem volna fényt deríteni, hogy a manapság valóban temérdek kutyatartó kellőkép felelősen gondoskodik-e háziállatáról. Ezen kérdéseim megválaszolásához, szükségem volt a mintámban szereplők fogyasztói szokásainak megismerésére, ez segített eljutnom oda, hogy megválaszoljam kutatásom fő kérdéseit. Így marketingkutatás segítségével állapítottam meg ugyanazt, ami a nagy nevű, elismert magyar etológus professzor Csányi Vilmos véleménye is, hogy a kutya felelős gazda kezei között nem „csak” egy háziállat, hanem egy igazi családtag, mindemelett persze lehet munkatárs, és tulajdonosa érdeklődési körének kifejezőeszköze is.
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
x - ARCHIV KTK - gazdálkodási szak (kifutó osztatlan egyetemi képzés)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KGN-18/01
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Renáta Imeli |
Dátum: | 15 Okt 2018 14:09 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:15 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4458 |
Actions (login required)
Tétel nézet |