Koncz, Krisztina (2018) Személyi hitelezés. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFON-18_25.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi időszakban egy általános növekedés jellemezte a magyar hitelállomány, de kiváltképpen is látványos volt ez a személyi kölcsön esetében. Dolgozatom során először egy aktuális piacelemzést végeztem, majd fokozatosan fókuszáltam a témámra. A napja-inkban fennálló megoszlások alapján a személyi kölcsön a második legnagyobb az összesí-tett hitelállományban a lakáscélú hitelek után. A munkám fő gerincét egy kutatás jelentette, amiben két fő részre osztható kérdés-kört tettem fel a válaszadóknak: egyrészt, az alapokra, másrészt az utóbbi időszakban vég-bement vagy a még csak tervezett változások megítélésre. A kutatás eredményeként a kö-vetkezőkre jutottam. A személyi kölcsön egy olyan hiteltermék, amit a közhittel ellentét-ben nemtől és kortól függetlenül széles rétegek választanak és nem fókuszál a férfiak és a fiatalabbak csoportjára. Sőt, kifejezetten magas volt a 31-49 év között korosztály aránya. A felvett összegekre érkezett válaszok tekintetében megállapíthatom, hogy legfőképpen -a felső határához viszonyítva- alacsonyabb értékeket vesznek igénybe. Legmagasabb arány-nyal az egymilliót nem meghaladó igénylések végeztek. Futamidő tekintetében a hipotézi-semet igazolva, az időtávok széles megoszlása volt a jellemző. Arra a kérdésre, hogy miért is választják a személyi kölcsönt, a kitöltök többsége a gyors ügyintézést és folyósítás, va-lamint a kevés feltételt emelték ki. A szabadfelhasználás miatt szenteltem egy kérdést an-nak is milyen céllal veszik fel a kölcsönt: a legtöbben az „egyéb” kategóriát választották, ami olyanokat fed le, amit kiemelésre nem tartottam alkalmasnak az előzetes felmérés alap-ján. Az utólagos elégedettség tekintettében azt mondhatom, a kitöltők túlnyomó többsége nem bánta meg, hogy ezt választotta céljai eléréséhez, vagy csak bizonyos konstrukció részleten változtatna. Informáltság tekintetében megállapítható, hogy az ügyfeleknek sta-bil, de legtöbbjüknek nem mindenre kiterjedő a tudása. Az információkat túlnyomó több-ségük elsősorban a bankban szerzik meg személyesen, majd csak ezután jön az internet és egyéb lehetőségek. A kimagasló hitelállomány növekedés ellenére a kitöltőim többsége nem tervezi, hogy a jövőben személyi kölcsön vegyen igénybe. Az újítások tekintetében az elektronikus aláírás hatására és a tervezett otthoni igénylés lehetőségére fókuszáltam. Az elektronikus aláírás lehetőségéről tudok között nagyjából megegyező szám alakult ki a két csoport között. Legtöbbjük támogatta az újítást és annak hatásait. Az otthoni igényléssel kapcsolatban már semlegesebbek voltak a vélemények; a nagyobb részüket nem érdekelte ez a lehetőség. A dolgozatot egy jövőbe tekintéssel, a kutatás alapján tett javaslataimmal záróm. Rövid véleményem szerint is arra jutottam, hogy a növekedés fenntartható, kifejezetten, ha a személyi kölcsönre nem csak egy lehetőségként hanem a célhoz vezető útként tekintünk.
Magyar cím
Személyi hitelezés
Angol cím
Personal lending
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Pénzügyi és Számviteli Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Pénzügy és számvitel felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFON-18/25
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztina Koncz |
Dátum: | 11 Okt 2018 11:56 |
Utolsó módosítás: | 12 Szep 2023 12:01 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4415 |
Actions (login required)
Tétel nézet |