Személyi hitelezés

Koncz, Krisztina (2018) Személyi hitelezés. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-18_25.pdf.pdf] PDF
KFON-18_25.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi időszakban egy általános növekedés jellemezte a magyar hitelállomány, de kiváltképpen is látványos volt ez a személyi kölcsön esetében. Dolgozatom során először egy aktuális piacelemzést végeztem, majd fokozatosan fókuszáltam a témámra. A napja-inkban fennálló megoszlások alapján a személyi kölcsön a második legnagyobb az összesí-tett hitelállományban a lakáscélú hitelek után. A munkám fő gerincét egy kutatás jelentette, amiben két fő részre osztható kérdés-kört tettem fel a válaszadóknak: egyrészt, az alapokra, másrészt az utóbbi időszakban vég-bement vagy a még csak tervezett változások megítélésre. A kutatás eredményeként a kö-vetkezőkre jutottam. A személyi kölcsön egy olyan hiteltermék, amit a közhittel ellentét-ben nemtől és kortól függetlenül széles rétegek választanak és nem fókuszál a férfiak és a fiatalabbak csoportjára. Sőt, kifejezetten magas volt a 31-49 év között korosztály aránya. A felvett összegekre érkezett válaszok tekintetében megállapíthatom, hogy legfőképpen -a felső határához viszonyítva- alacsonyabb értékeket vesznek igénybe. Legmagasabb arány-nyal az egymilliót nem meghaladó igénylések végeztek. Futamidő tekintetében a hipotézi-semet igazolva, az időtávok széles megoszlása volt a jellemző. Arra a kérdésre, hogy miért is választják a személyi kölcsönt, a kitöltök többsége a gyors ügyintézést és folyósítás, va-lamint a kevés feltételt emelték ki. A szabadfelhasználás miatt szenteltem egy kérdést an-nak is milyen céllal veszik fel a kölcsönt: a legtöbben az „egyéb” kategóriát választották, ami olyanokat fed le, amit kiemelésre nem tartottam alkalmasnak az előzetes felmérés alap-ján. Az utólagos elégedettség tekintettében azt mondhatom, a kitöltők túlnyomó többsége nem bánta meg, hogy ezt választotta céljai eléréséhez, vagy csak bizonyos konstrukció részleten változtatna. Informáltság tekintetében megállapítható, hogy az ügyfeleknek sta-bil, de legtöbbjüknek nem mindenre kiterjedő a tudása. Az információkat túlnyomó több-ségük elsősorban a bankban szerzik meg személyesen, majd csak ezután jön az internet és egyéb lehetőségek. A kimagasló hitelállomány növekedés ellenére a kitöltőim többsége nem tervezi, hogy a jövőben személyi kölcsön vegyen igénybe. Az újítások tekintetében az elektronikus aláírás hatására és a tervezett otthoni igénylés lehetőségére fókuszáltam. Az elektronikus aláírás lehetőségéről tudok között nagyjából megegyező szám alakult ki a két csoport között. Legtöbbjük támogatta az újítást és annak hatásait. Az otthoni igényléssel kapcsolatban már semlegesebbek voltak a vélemények; a nagyobb részüket nem érdekelte ez a lehetőség. A dolgozatot egy jövőbe tekintéssel, a kutatás alapján tett javaslataimmal záróm. Rövid véleményem szerint is arra jutottam, hogy a növekedés fenntartható, kifejezetten, ha a személyi kölcsönre nem csak egy lehetőségként hanem a célhoz vezető útként tekintünk.

Magyar cím

Személyi hitelezés

Angol cím

Personal lending

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Pénzügyi és Számviteli Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Pénzügy és számvitel felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács, Dr. Róbert
PhD, egyetemi adjunktus

Helyi kari azonosító

KFON-18/25

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Krisztina Koncz
Dátum: 11 Okt 2018 11:56
Utolsó módosítás: 12 Szep 2023 12:01
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4415

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet