Csizmadia, Klaudia (2018) Lakossági és vállalati pénzforgalmi szolgáltatások. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFON-18_08.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Manapság alig találnánk az utcán olyan embert, aki nem rendelkezik bankszámlával vagy nem járt még egy bankban sem. A bankkártyák használata egyre elterjedtebb, szinte már ki sem lépünk a házból a kis kártyák nélkül. A technológia fejlődésével azonban már nem lesz problémánk akkor sem, ha véletlenül otthon felejtjük, hiszen már tudunk mobiltelefonnal is fizetni a megfelelő applikáció segítségével. Jelen dolgozatban a lakossági és vállalati pénzforgalmi szolgáltatások témakörének ismertetését tűztem ki célul. Azért ezt a témakört választottam, mert rengeteg választási lehetőség áll rendelkezésükre azon ügyfelek számára, akik valamilyen formában lekötnék pénzüket, vagy valamilyen cél megvalósítása érdekében pénzhez szeretnének jutni, illetve biztonságban szeretnék tudni vagyonukat. Dolgozatom olyan kérdésekre keresi a választ, mint például: ha valakinek sürgősen nagyobb összegű készpénzre van szüksége, milyen alternatívákból választhat? Milyen fo-lyamatokat, igényléseket, tranzakciókat képes valaki otthonról, kényelmesen elvégezni anélkül, hogy meg kellene látogatnia a bankfiókot és kivárni a sorát? Milyen típusú bank-kártyákból és számlacsomagokból válogathat a leendő számlatulajdonos? Milyen plusz szolgáltatásokban részesül az az egyén, aki az OTP Bank csoportjához szeretne tartozni? A mikro-, kis- és középvállalkozások számára milyen számlacsomagok állnak rendelkezé-sükre, amiből eldönthetik, melyik számukra a legjobb? A kutatás eredményeképpen elmondható, és már a kérdéseket olvasván is megmu-tatkozik, hogy mennyire széleskörű termékskálával rendelkezik az OTP Bank. Kutatásom szekunder módszerrel igazolja az ismertetett információkat, melyek nagyobb mértékben 2017-es adatokra épülnek, illetve előfordulnak 2016-os adatok is. A folyamatos fejlesztések révén az ügyfelek helyzetét javítják és spórolnak időt számukra, hiszen interneten és telefonon is elvégezhetőek egyes szolgáltatások. Továbbá folyamatosan bővül azon folyamatok listája, amelyeknek szerződéskötése már nem papír alapon történik. Vajon mit tartogat az ügyfelek és a bankszektor számára a jövő?
Magyar cím
Lakossági és vállalati pénzforgalmi szolgáltatások
Angol cím
Retail and corporate financial services
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Pénzügyi és Számviteli Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Pénzügy és számvitel felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFON-18/08
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Klaudia Csizmadia |
Dátum: | 11 Okt 2018 11:55 |
Utolsó módosítás: | 12 Szep 2023 12:03 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4412 |
Actions (login required)
Tétel nézet |