Dömötöri, Lilla Anna (2018) Az érzelmi intelligencia fejlesztésének jelentősége a vezetői képességek elsajátításában. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAN-18_04.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban az érzelmi intelligencia szervezetben való jelentőségének vizsgálatára törekedtem, különösképpen kitérve annak jelentőségére a vezetői képességek elsajátításában. Vizsgálataim során, munkám első részében feltérképeztem az érzelmi intelligencia elméleti hátterét, ezen belül az érzelmi intelligencia fogalmának, valamint az érzelmi intelligencia modellek kialakulásának történetét, majd az egyes érzelmi intelligencia modellek részletes bemutatására törekedtem. A második részben az elmélet gyakorlati hasznának, alkalmazásának részletezését tűztem ki célul, többek között bemutatva az érzelmi intelligencia szervezetben való jelentőségét - külön megemlítve a vezetői képességekkel való összefüggéseit -, valamint az érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetőségeit, megvalósításának hatékony módját a különböző fejlesztési technikák fényében. Ezek meghatározása után dolgozatom harmadik részében egy általam végrehajtott, a dolgozói társadalom érzelmi intelligencia tájékozottságával kapcsolatos interjú eredményének bemutatására törekedtem, amely egy pszichológus tapasztalatait ismerteti. A következőkben, az általam készített kérdőívben vizsgált négy fő célcsoport - szellemi munkakörben vezető és nem vezető beosztásban dolgozók, fizikai munkakörben vezető és nem vezető beosztásban dolgozók – által megfogalmazott, megfelelő nagyságú mintaként szolgáló válaszait mutattam be részletesen, majd a kapott adatokat értékeltem. Komplex következtetéseket vontam le a kapott eredmények alapján, együttesen a szellemi és fizikai munkakörben, vezető beosztásban dolgozók, külön-külön a szellemi valamint fizikai munkakörben, nem vezető beosztásban dolgozók érzelmi intelligenciáról való tájékozottságáról, illetve fejlődési potenciáljukról, valamint megfogalmaztam az említett célcsoportok szerint egy irányt az érzelmi intelligencia fejlesztésével kapcsolatosan. Konklúzióként megállapítottam, hogy a tudatos érzelmi intelligencia - fejlesztés jelentős, meghatározó szereppel bír a „jó vezető” képzésben, melynek szükséges eszköze lehet egy szakszerűen meghatározott fejlesztési rendszer kialakítása. Továbbá fontos szempontként említhető, hogy az érzelmi intelligencia-fejlesztéseket speciálisan, az adott fejlesztendő kompetenciához mérten alakítsuk. Egy szakszerű, tudatos mentorrendszer felügyelete is megfelelő segédeszköz lehet a hatékony vezetői kultúra megteremtésében és megtartásában.
Magyar cím
Az érzelmi intelligencia fejlesztésének jelentősége a vezetői képességek elsajátításában
Angol cím
The significance of emotional intelligence advancement in acquiring leadership skills
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vállalkozásfejlesztés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAN-18/04
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Lilla Anna Dömötöri |
Dátum: | 15 Okt 2018 14:06 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 11:29 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4399 |
Actions (login required)
Tétel nézet |