dr Tamásné Bese, Nóra (2018) A PR gyógyít? Egészségértési projektek PR szempontjai. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KSZ-18_14.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Bizalmat építeni az egészségügyben, az egyik legnagyobb kihívás. A PR szakma fő felada-ta pedig maga a bizalomépítés. Így az egészségügynek nagy szüksége van a PR szemléleté-re, eszköztárára ahhoz, hogy a beteg, az orvos, az ellátó, a gyógyszert biztosító ne vesszen el benne, s ne izolált szigetként létezzen. A PR jelentősége, hogy kapcsolatot tud építeni ott is, ahol első látásra érdekellentét feszül, és a kapcsolat által el tudja juttatni üzeneteit a meg-felelő célcsoportnak. Ahhoz, hogy ne csak időszakos kommunikációs kampányok szülesse-nek, hanem mélyreható, társadalmi változások következzenek be az egészségügyi kommu-nikációban, viselkedésben, ahhoz átfogó kommunikációs stratégiára van szükség. Az Inno-vatív Gyógyszergyártók Egyesülete (AIPM) a VM.komm Tanácsadó Iroda Kft.-vel együtt olyan koncepciót dolgozott ki, amely lehetővé tette a Health Literacy, vagyis az egészség-értés fogalmának meghonosítását, kialakítását, amely a híd szerepét töltheti be az egészség-ügyben. Az ő stratégiájukban az egészségértés az a híd, amely összeköti az egészségügy minden szegmensét, a döntéshozóktól kezdve az ellátó rendszeren, a gyógy-szeriparon át a betegig.Az egészségértés fogalma, mint üzenet kialakítása, komoly PR munkát sejtet, mely-nek szakmai hitelét a nemzetközi és a hazai kutatások alapozták meg. A kutatási eredmé-nyekre épülő kommunikációs kampány, a Nekem Szól! díj kitalálása, bevezetése lehetővé tette, hogy a már meglévő egészségkommunikációs jó gyakorlatok napvilágra kerüljenek, és a szakma képviselői a díj kapcsán kapcsolatba kerüljenek egymással, és valódi szakmai hálózatépítésbe kezdjenek. A dolgozatban a PR tevékenység alkalmazott eszköztára kerül bemutatásra. Két ku-tatás részletes elemzését végeztem el, az első a magyar lakosság egészségértésének felmé-rését érinti, a második a Nekem Szól! díj pályázóinak, vagyis az egészségügy kommuniká-ciós szereplőinek bevonásával készült kutatás eredményeire támaszkodik. Saját vizsgálódá-som alapját az a kvantitatív kutatás adja, amely során kérdőívezés módszerével vizsgáltam a pályázók motivációit, a PR folyamat eredményességét, eszközeink hatékonyságát. Háttér-kutatásként ezt kiegészítve mélyinterjút készítettem a Health Literacy bevezetését végző PR szakemberrel. A dolgozat konklúziója, hogy a Nekem Szól! kampány folytatásért kiált. Lehet, hogy újra kell értelmezni a pályázat keretrendszerét, támogatói hátterét, ill. a lehetséges szponzorok, döntéshozók bevonását, mert erre a fajta PR tevékenységre nagy szükség van az egészség-ügyben.
Magyar cím
A PR gyógyít? Egészségértési projektek PR szempontjai
Angol cím
Does the PR cure? PR strategy for the projects of health literacy
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KSZ-18/14
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Nóra Bese dr Tamásné |
Dátum: | 26 Máj 2018 14:33 |
Utolsó módosítás: | 12 Máj 2020 11:15 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4311 |
Actions (login required)
Tétel nézet |