„ÉLJ KÖNNYEBBEN!” EGÉSZSÉGNEVELŐ KAMPÁNY A KÖZÉTKEZTETÉSÉRT

Miháldy , Kinga Lucia (2018) „ÉLJ KÖNNYEBBEN!” EGÉSZSÉGNEVELŐ KAMPÁNY A KÖZÉTKEZTETÉSÉRT. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Miháldy.Kinga.Lucia_2018.pdf] PDF
Miháldy.Kinga.Lucia_2018.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (15MB)

Absztrakt (kivonat)

A szív- és érrendszeri betegségek és hajlamosító tényezőik, mint az elhízás, a cukorbetegség, a magas vérnyomás, valamint a daganatos betegségek nagymértékben függenek a táplálkozástól. A felnőttek és a gyermekek körében végzett országos, reprezentatív felmérések rávilágítottak a lakosság helytelen táplálkozására és arra, hogy szükség van a közétkeztetés területén önálló rendelet megalkotására. A 2015. január 1-jén hatályba lépő, közétkeztetési rendelet amellett, hogy számos új elemet hordoz, rövid és hosszú távon is hozzájárul az egészséges nemzedék felnövekedéséhez, és lehetővé teszi, hogy minden gyermek egészséges közétkeztetésben részesüljön. A 37/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet új elemei: általános alapelv, hogy a tápanyagalapú ajánlás helyett a rendelet élelmiszeralapú, a régebbi, a különböző élelmiszerek összmennyiségére vonatkozó javaslattal szemben, felhasználási gyakoriságot ír elő. Tartalmazza továbbá az egy adagra vonatkozó nyersanyag-kiszabati előírást, az adagolási előírást egy elkészített ételre vonatkoztatva, valamint az étkeztetés típusától függően a korcsoportonként megengedett napi sófogyasztást. A sok újdonság, a szigorúbb mennyiségi valamint minőségi előírások, továbbá a közétkeztetésben részesülők ellenállása, akadályozta a rendelet megvalósulását. Ezért a jogalkotó egy széleskörű kommunikációs tervet dolgozott ki a rendelet elfogadhatósága érdekében. Dolgozatomban a rendelet bevezetését követő kommunikáció hiányát, a módosítást követő „Élj könnyebben!” komplex kommunikációs kampányt mutatatom be, és értékelem annak hatékonyságát. A kampány célcsoportjai a pedagógusok, a szülők, a diákok és a közétkeztetés szolgáltatói, célja, hogy élvezetesebb és egészségesebb legyen a gyerekek táplálkozása, ennek elemei pedig pályázatok, egy önálló honlap (a merőkanál.hu), videó kisfilmek, oktatás és roadshow. Az „Élj könnyebben!” kampány arra hívja az említett, egyben célzott „közönséget”, hogy együtt aknázzák ki a közös evésben, főzésben rejlő termékeny lehetőséget. Gyűjtsék össze és tegyék mindenki számára hozzáférhetővé azokat a jó módszereket, gyakorlatokat, ötleteket, amelyekkel a gyerekek nemcsak jobban és jobbat esznek, hanem amelyekkel sokkal egészségesebben fejlődhet a gasztronómiához való viszonyuk. A kampány jelentősen segítette a közétkeztetési rendelet elfogadtatását, mind a közvetlen célcsoport (diákok), mind az érintettek körében. Az ismert emberek bevonásával elkészített rövidfilmek hozzájárulnak ahhoz, hogy az egészséges, finom és a diákok által is kedvelt ételek receptjei hosszú ideig elérhetők, felhasználhatók legyenek mindenki számára. A tapasztalatokból kiindulva, és a sikerre való tekintettel, a kampány nem egyszeri alkalom, hanem minden évben, más témakörben, de hasonló célcsoport és cél meghatározásával folytatódik.

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Győrfi, Pál
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: Diplomadolgozat (Egyéb)
Felhasználói azonosító szám (ID): Kinga Lucia Miháldy
Dátum: 26 Máj 2018 14:25
Utolsó módosítás: 26 Máj 2018 14:25
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4225

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet