Horváth , Cintia Anna (2018) Egy vendéglátóipari vállalkozás stratégiai terve. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAN-18_02.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Diplomadolgozatomban egy induló vendéglátóipari vállalkozás számára készítettem el egy stratégiai tervet. A témám ötlete már régóta foglalkoztatott, hiszen turizmus-vendéglátás szakon végeztem el az alapképzést, valamint mindig is érdekelt a vendéglátás olyan téren is, hogyha lehetőségem adatik egy saját vállalkozást indíthassak. A dolgozatom célja, hogy különböző stratégia modellek segítségével elemezzem a környezetet és a megfelelő stratégiát megalkossam a vállalkozás számára. A diplomamunkám szekunder részében a dolgozatomhoz elengedhetetlen szakirodalmat dolgozom fel, ahol a stratégia alapjait, modelljeit és a projekttervezéshez használt módszereket mutatom be részletesen. A primer részében bemutatom az induló innovatív vendéglátó vállalkozás koncepcióját. A vállalkozás főprofilja koktélbár, streetfood bistroval kiegészítve. A bár azért innovatív, mert a városban még egy versenytárs sem értékesít ilyen termékeket, ezek a termékek pedig a molekuláris koktélok. A molekuláris koktélok a fizikai és kémiai folyamatoknak a gyakorlati koktéltechnikában történő alkalmazását jelenti, ennek segítségével válnak még különlegessebbé az italok, így a fogyasztók vásárlásösztönzése is könnyebben növelhető. A stratégiai modelleket felhasználva megvizsgálom a leendő külső és belső tényezőket, lehetséges gyengeségeket, veszélyeket és lehetőségeket, valamint a versenytársakat is. A stratégiai tervezést projekttervezéssel folytatom, mert egy vállalkozás indítása enélkül szinte már lehetetlen a mai világban. A projekttervezésnél Logframe mátrix, Gantt mátrix, különböző indikátorok és pénzügyi tervezés segítségével igyekszem a megfelelő tervet elkészíteni. A munkám végén javaslatokat és konklúziókat teszek a már kialakult stratégiai- és projekttervekre, melyek követésével az induló vállalkozás újoncként nem csak az innovatív termékeinek köszönhetően, hanem a jól megtervezett stratégia miatt is biztosan helyt tud majd állni a régóta piaconlévő versenytársakkal szemben, illetve előnyt is szerez a piaci versenyben.
Magyar cím
Egy vendéglátóipari vállakozás stratégiai terve
Angol cím
A Strategic Plan for a Catering Company
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vállalkozásfejlesztés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAN-018/02
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Cintia Anna Horváth |
Dátum: | 13 Feb 2019 12:57 |
Utolsó módosítás: | 03 Már 2023 09:17 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4224 |
Actions (login required)
Tétel nézet |