Kriska, Erika (2018) Egészségügyi Projektek Kommunikációja. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KriskaErika_KSZ1803.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
EGÉSZSÉGÜGYI PROJEKTEK KOMMUNIKÁCIÓJA COMMUNICATION OF HEALTH PROJECT Dolgozatomban az egészségügyi kampányok hatékonyságát vizsgáltam. A magyar lakosság passzív az egészségmegőrzés, betegségmegelőzés kérdése kapcsán. Az első hipotézisem, hogy az egészséget máshogy szükséges pozícionálni. Nem csak a betegség veszélyét és az ezzel kapcsolatos problémákat kellene ismertetni, persze ez is szükséges, de emellett az egészséget mintegy a vágyainkhoz vezető eszközként érdemes megközelíteni, amely segít, hogy az álmainkat megvalósítsuk. Az edukációs üzenetek eljutnak ugyan az emberekhez, de csak kevés százalék, akit aktivizálni tudnak. Az egészségügyi kampányok ugyanahhoz a fogyasztóhoz szólnak, mint az FMCG (fast moving consumer goods) termékek. Érdemes kimozdulnunk a sablonokból ezen a területen is, és az edukáció mellett az élményre is összpontosítani. A tudatos, intelligens fogyasztó számára kevés, ha egy szolgáltatás tökéletesen működik, ennél többre vágyik. Ahhoz azonban, hogy megértsük a fogyasztók, betegek igényeit, tudnunk kell, hogy a márkánk milyen érzéseket vált ki belőlük. Egészségügyi, főként állami területen ezt nagyon nehéz megvalósítani, hiszen szinte csak negatív kontextusban találkozik a beteg az orvossal, vagy az adott intézménnyel. Ettől függetlenül időt és energiát kell rászánni arra, hogy nem csak ebben az asszociációban találkozzon velünk. A kampányok tervezéséhez összeállítottam egy szempontrendszert, amely alapján végig kell mennünk a tervezés során. Ez a tervezési metodika gyakorlati szinten segíthet, bár a tudományos tervezés alapjai megtalálhatóak benne. Végigvettem, hogy melyik médiacsatornát mikor érdemes használni. A digitális platformot nagyon részletesen elemeztem, hiszen ez a médiacsatorna már egyikünk életéből sem hiányozhat napjainkban. A customer experience jellegű élménymarketing kapcsán kitértem, hogy miért érdemes kimozdulni a sablonokból, és out of the box megoldásokhoz nyúlni. Rávilágítottam arra is, hogy ez manapság már nem pénz kérdése, idő, energia és kreativitás, amely a segítségünkre lehet. Bemutattam két prevenciós projektet, amelynek tervezésében és kivitelezésében is projektgazdaként részt vettem. Ezeknek a felépítését és az eredményeit is részleteztem. Majd esettanulmányokon keresztül mutattam jól működő, pozitív példákat a közszférából, ahol valóban a leleményesség és kreativitás volt az, amely meg tudta teremteni a felhasználói élményt. A dolgozatom úgy építettem föl, hogy ha valaki különösebb képzettség nélkül szeretne kampányt tervezni egészségügyi területen, mindegy útmutatóként használva meg is tudja valósítani.
Magyar cím
Egészségügyi Projektek Kommunikációja
Angol cím
Communication of health projects
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KSZ-1803
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Erika Kriska |
Dátum: | 26 Máj 2018 14:21 |
Utolsó módosítás: | 30 Már 2020 10:13 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4187 |
Actions (login required)
Tétel nézet |