Kocsis-Békés, Ildikó (2018) A hazai szállodai értékesítés vizsgálata a fogyasztói szokások tükrében. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
Microsoft Word
Kocsis-Békés Ildikó_WVFJZK.docx Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg Download (364kB) |
Absztrakt (kivonat)
A turizmus hazai és világszinten is folyamatosan növekedő tendenciát mutat. A 2017-es évben a belföldi vendégéjszakák száma 6,7%-kal nőtt a korábbi évhez képest. A következő évek hazai turizmus koncepcióját a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 foglalja össze, melynek környezeti elemzései is biztatóak a hazai szálláshelyek számára. Diplomadolgozatomban a belföldi szálláshelyek értékesítési szemléletét vizsgálom, hiszen a gazdaságos szállodaüzemeltetés egyik kulcsa, az eredményes értékesítési politika. Az értékesítési politikát pedig véleményem szerint feltétlenül szükséges a fogyasztói igényekhez igazítani. A szakirodalmi áttekintést követően, több mint 500 fős mintán végzett primer kutatásom eredményei mutatom be. Külön-külön online kérdőív segítségével vizsgáltam a keresleti és a kínálati oldalt, hiszen a belföldön utazók és a szálláshelyek véleményére is kíváncsi voltam. A kétirányú kérdőíves kutatás egyfajta nem reprezentatív piaci felmérésnek is tekinthető, melyek összevetett eredményei alapján döntöttem a dolgozat elején megfogalmazott hipotézisek elfogadásáról vagy elvetéséről. A kutatás legfőbb eredményei közül kiemelném, hogy a haza szállodai értékesítők pontos képpel rendelkeznek a fogyasztói szokásokról (pl.: átlagos tartózkodási idő, foglalási szokások, legkedveltebb online szállásfoglalási oldalak, információs felületetek, illetve arról is, hogy jellemzően kivel utaznak a belföldi utazók. Megfontolandónak tartom ugyanakkor, az online közvetítőkkel való együttműködések átgondolását, hiszen egyes kevésbé népszerű oldalakon a szállodák jelentős része szerepel, viszont más utasok körében kedveltebb oldalakon alulreprezentáltak a kutatásban részt vevő szállodák. Kritikaként fogalmaztam meg, hogy a szállodai értékesítés fő célja, sok esetben nincsen összhangban az egyéb értékesítési döntésekkel, úgymint a közvetítőkkel való együttműködés, az értékesítési felületek és a stratégiának megfelelő értékesítési módszerek alkalmazása. Hosszú távon azt gondolom, hogy a szállodáknak az eredmény orientált értékesítési politikát kellene választaniuk, más célt csak átmenetileg szabadna kitűzniük. Az eredményorientált értékesítés hatékonysága érdekében, pedig megfontoltan, gazdasági szem-pontokat előtérbe helyezve kellene az egyes értékesítést érintő döntéseket meghozniuk.
Magyar cím
A hazai szállodai értékesítés vizsgálata a fogyasztói szokások tükrében
Angol cím
Examination of domestic hotel sales in relation to consumer habits
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Turizmus-menedzsment mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-18/23
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ildikó Kocsis-Békés |
Dátum: | 16 Máj 2018 11:29 |
Utolsó módosítás: | 02 Már 2023 14:46 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4173 |
Actions (login required)
Tétel nézet |