Lalák, Gabriella Erzsébet (2018) A dunaújvárosi Szent Pantaleon Kórház extern kommunikációs eszközeinek ismertsége a betegek körében végzett vizsgálat alapján. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KSZ-18_04.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat témája a dunaújvárosi Szent Pantaleon Kórház extern szervezeti kommunikációjának ismeretében a lakosság kórházi hírekről való tájékozottságának, a kórházi hivatalos kommunikációs csatornák használati szokásainak és az információmennyiséggel való elégedettségének vizsgálata kérdőíves felmérés segítségével. A szerző dolgozatában három hipotézissel él a lakosság informáltságát és médiafogyasztási szokásait illetően – az egyik, hogy a megkérdezettek közül többen tájékozódnak a Szent Pantaleon Kórház híreiről online módon, mint akik kizárólag a papíralapú sajtón keresztül. A másik feltevés, hogy nemcsak a fiatalok, hanem az 51–70 év közötti korosztályba tartozó megkérdezettek többsége is használja az internet adta lehetőségeket és felkeresi a Szent Pantaleon Kórház honlapját vagy Facebook oldalát, ha szeretne információhoz jutni a kórházról. A harmadik hipotézis pedig az, hogy a megkérdezettek többsége elegendőnek tartja az információmennyiséget, melyet a Szent Pantaleon Kórház publikál(tat) magáról. A vizsgálati eredmények taglalását megelőzően a dolgozat részét képezi az extern szervezeti kommunikációt biztosító public relations tevékenységről szóló szakirodalom feldolgozása. A public relations lehetőséget nyújt mind a reputációmenedzsment megvalósítására, mind a szervezeti arculat formálására, s ezáltal az imázs kialakulásának befolyásolására. Napjainkban a nonprofit szervezetek, így a nem piaci körülmények között működő kórházak életében is nagy jelentőséggel bír a fogyasztók (betegek) által a szervezet irányában megnyilvánuló bizalom és megbecsülés megléte. A szervezetek a public relations alkalmazásával pozitív tartalmú kommunikációval kívánják erősíteni jó hírnevüket, melyhez az internetes felületek nyújtotta lehetőségek még nagyobb teret és gyorsabb interakciót engednek. A dolgozat bemutatja továbbá, hogy a kutatási helyszínen hogyan valósul meg a public relations tevékenység, milyen kommunikációs eszközökkel kívánja elérni a szervezet a steakholderek tájékozottságát, elégedettségét, s jóindulatát. A kutatási fejezetben vázolt megállapítások két esetben igazolják a szerző hipotéziseit. Az a feltételezés igaznak bizonyult, hogy a kérdőíves felmérésbe bevont betegek nagyobb része tájékozódik a kórházról online felületeken, mint újságból. A másik feltevés nem igazolódott, miszerint az 51–70 év közötti korcsoportba tartozó megkérdezettek többsége a kórház online felületein tájékozódna. A harmadik hipotézis helytálló, mivel a Szent Pantaleon Kórház extern kommunikációjával, az általa nyújtott információmennyiséggel a megkérdezettek 92%-a elégedett.
Magyar cím
A dunaújvárosi Szent Pantaleon Kórház extern kommunikációs eszközeinek ismertsége a betegek körében végzett vizsgálat alapján
Angol cím
The awareness of the extern communication tools of the St. Pantaleon Hospital in Dunaújváros, based on a study conducted among patients
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KSZ-18/04
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Gabriella Erzsébet Lalák |
Dátum: | 26 Máj 2018 14:06 |
Utolsó módosítás: | 12 Szep 2023 12:49 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3859 |
Actions (login required)
Tétel nézet |