Bálint, Dr. Zsanett (2017) Reklámozás a XXI. században. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
diplomamunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (43MB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai reklámozás ketté választódott offline és online területre. A két felületen történő reklámozás különbözik egymástól. Más szempontokat kell figyelembe venni mindkét esetben a társadalom befolyásolására alkalmas és vásárlásra ösztönző üzenet elkészítése során. A XXI. században rengetek információ, impulzus éri az embereket, azonban ekkora mennyiségű adattal nem is lehet mit kezdeni, nem lehet befogadni. Kialakult egyrészt egy ellenszenv a reklámok iránt, illetve elkezdődött a kizárása a hirdetések fölöslegesnek vélt információinak. Ennek megtörésére a másik oldalról a reklámozók azon munkálkodnak, hogy a potenciális vásárlóknál mégis elérjék, hogy észrevegyék, felfogják a mondanivalót és annak megfelelően cselekedjenek is. Az internet elterjedésével a hagyományos reklámhordozók esetében felállított megállapítások kissé átértékelődnek, új nézőpontra helyeződnek. A fogyasztói társadalom szerepe teljesen megváltozott, sokkal inkább aktív részei lettek a folyamatnak. Megjelent a személyre szabott reklám fogalma, újfajta reklámeszközök és módszerek alkalmazása került előtérbe, valamint felismerték, hogy a közönséget be kell vonni, hiszen kezükbe került a like, megosztás, véleményezés, mellyel maguk is reklámozóvá váltak. A közösségi háló mai életünk meghatározó része lett, nagy tömeget összefog, így pedig remek lehetőség hirdetni rajta. A Facebook esetében az ebben rejlő potenciált meglátták, azóta is folyamatosan fejlesztik, az igényeknek megfelelően alakítják és ennek köszönhetően ma már a legnagyobb hirdetési felületnek mondható, ami hatalmas bevételre is szert tud tenni. A reklámok fő céljára minden esetben figyelemmel kell lenni, tehát, hogy eredményes legyen, a rá költött pénz megtérüljön és annak megfelelően a profit pedig növekedjen. A hatékonyság mérése is fontos, míg az offline reklámok esetében nagyon különböző és aprólékos tanulmányokat készítenek, addig az online világban pár kattintással mindent meglehet tudni a célközönségről, érdeklődéséről, weboldal látogatottságáról és reklámok népszerűségéről. Elemzések, statisztikák felvázolásával megállapítható az is, hogy az internet térhódítása ellenére még mindig van igény a televízióban, plakáton, sajtóban megjelenő hirdetésekre és a bizalom ezek iránt az idősebb korosztály esetében erősebb. A mai fiatalságot, aki az interneten nőtt fel azonban már csak ezen az online csatornán lehet elérni. A nagy kérdés, hogy az egyre digitalizáltabb világban milyen újabb reklámozási eszközökkel próbálják majd az embereket vásárlásra ösztönözni.
Magyar cím
Reklámozás a XXI. században
Angol cím
Advertising in the XXI century
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
NEM RÉSZLETEZETT
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KJE-17/09
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | dr. Zsanett Bálint |
Dátum: | 17 Máj 2018 13:05 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2023 09:23 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3702 |
Actions (login required)
Tétel nézet |