Szapor, Bettina (2017) Teljesítménnyel összefüggő és nem összefüggő ösztönzésmenedzsment; Az ösztönzésmenedzsment elméleti és gyakorlati elemeinek összefonódása. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-17_47.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 1 Július 2032 Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az ösztönzés és ösztönzésmenedzsment fogalmak a munkáltatók és munkavállaló számára is kiemelkedő fontossággal bírnak. A munkáltató igyekszik nemcsak törvényileg, hanem piaci szinten egyaránt megfelelni az elvárásoknak úgy, hogy emellett motivált munkaválla-lói legyenek. A munkavállaló pedig próbál a munkáltató által előírt követelményeknek megfelelően dolgozni, teljesíteni, s minél magasabb javadalmazásban részesülni. Szakdolgozatom teljesítéséhez a szakirodalmi áttekintés és a törvényi jogszabályok megismerése mellett egy szakértőt kerestem meg a téma megfelelő szintű feldolgozása ér-dekében, akinek segítségével széleskörű betekintést nyerhettem a teljesítménnyel nem ösz-szefüggő elemek témakörébe. A dolgozat második fejezetében bemutatom az Opel vállalatcsoport, illetve a szent-gotthárdi Opel gyár történetét a kezdetektől egészen napjainkig. Továbbá kitérek a ma-gyarországi leányvállalatnál jelenleg alkalmazott sokrétű juttatási és elismerési rendszerre. Tapasztalataim alapján az Opel Szentgotthárd Kft. egy olyan naprakész ösztönzési rendszert dolgozott ki, amely a törvényi előírásoknak való megfelelés mellett előtérbe he-lyezi a munkáltató és munkavállalók érdekeit egyaránt, törekedve arra, hogy ez ösztönző-leg hasson dolgozóira, valamint a vállalat céljait is szolgálja. Kutatásomban rendkívüli figyelmet fordítottam a juttatások és elismerések különbö-zőségének bemutatása mellett a választható (cafeteria) rendszerre is, amelyet mind orszá-gos, mind vállalati adatok segítségével mutatok be. Úgy gondolom, hogy az ösztönzési rendszerek megismerése, kialakítása egy olyan téma, amely minden dolgozó embert érint és érdekel, ezért a legtöbb esetben a vállalatok – akár külső segítséggel is – arra törekednek, hogy egy magas szintű és jól működő rendszert biztosítsanak dolgozóiknak. Ehhez viszont figyelembe kell venniük a külső tényezőket (pi-aci verseny, törvényi előírások), az elérendő célokat és a munkavállalói igényt, s ezeket úgy allokálni, hogy minden érintett maximálisan elégedetté váljon. Szakdolgozatom célja tehát bemutatni, hogy a rendelkezésemre álló szakirodalmak által megfogalmazott javadalmazáshoz kapcsolható ösztönzési technikák és lehetőségek milyen mértékben és módon valósultak meg Magyarországon a 2017-es év vonatkozásában, külö-nös figyelmet fordítva az Opel Szentgotthárd Kft. ösztönzési rendszerének egyes elemeire.
Magyar cím
Teljesítménnyel összefüggő és nem összefüggő ösztönzésmenedzsment; Az ösztönzésmenedzsment elméleti és gyakorlati elemeinek összefonódása
Angol cím
Contiguous and not contiguous incentive management to accomplishment; Interlocking of theoretical and practical elements of incentive management
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-17/47
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Bettina Szapor |
Dátum: | 07 Dec 2017 11:31 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 11:37 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3564 |
Actions (login required)
Tétel nézet |