Dancsecs, Edina (2017) A hatékonyság vizsgálata az Opel Szentgotthárd Kft.-nél. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-17_20.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 3 Október 2032 Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai globalizált és egyre inkább erősödő világpiaci verseny következtében rendkívül fontos a vállalatok hatékony és célravezető működtetése. A multinacionális cégek a piaci pozíciók megtartása, javítása, valamint a nyereségesség növelése érdekében jellemzően valamilyen stratégiai mutatórendszert alkalmaznak. Az első ilyen keretrendszer kifejlesztése Robert S. Kaplan és David P. Norton nevéhez fűződik, akik a négy nézőponton alapuló Balanced Scorecard rendszert dolgozták ki. Az eljárás bevezetése információt nyújt a múltbeli teljesítményekről, továbbá a jövőbeli teljesítményt befolyásoló tényezőkről, s a pénzügyi mutatók mellett, a nem pénzügyi mutatószámok is megjelennek benne. A scorecard segítségével nyomon követhetővé és megvalósíthatóvá válnak a megalkotott szervezeti stratégiai célok. A szerzőpáros által kidolgozott eszköz tanulmányozását követően az Opel Szentgotthárd Kft.-nél működtetett stratégiai rendszert vizsgáltam felül. A két scorecard felépítése és nézőpontjai ugyan hasonlóak - hiszen nem csupán pénzügyi mutatókon alapszanak -, azonban ahogy minden vállalat céljai és mutatói különböznek egymástól, úgy az általam vizsgált társaság is más jellegű mutatókat, illetve további nézőpontokat is magába foglal. A szentgotthárdi székhelyű gyár Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő vállalata, amely több mint 25 éves múltra tekint vissza. Legfőbb célja a világ legjobb motorjainak és sebességváltóinak gyártása olyan alapvető értékek figyelembe vétele mellett, melyek az ügyfeleket, kapcsolatokat és a kiválóságot jelentik. A szervezeti célok eléréséhez, továbbá megvalósításához folyamatos fejlesztésekre és javításokra van szükség mind a termelői, illetve mind az adminisztratív területeken. Amíg a gyári területek munkafolyamatainak hatékonyságát naprakészen nyomon követik a különböző mutatók segítségével, addig az adminisztratív tevékenységek hatékonyságának mérésére ilyen jellegű mutatók nem állnak – vagy csupán nagyon kevés – rendelkezésre. A számviteli folyamatok feltérképezésével és elemzésével célom olyan mutatók megalkotása volt, melyek segítségével meghatározható a vizsgált műveletek hatékonysága. Ilyen mutatók többek között a beérkező számlák átlagos feldolgozási ideje, vagy az átlagosan naponta beérkező problémás számlák száma. A gyakori problémák feltárásával és a kapott értékeim alapján pedig olyan javaslatokat fogalmaztam meg – mint például az elektronikus számlázás, illetve önszámlázás előtérbe helyezése -, amelyek megvalósítása hozzájárulna ezen folyamatok optimalizálásához.
Magyar cím
A hatékonyság vizsgálata az Opel Szentgotthárd Kft.nél
Angol cím
Efficiency examination at Opel Szentgotthárd Ltd
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Pénzügyi és Számviteli Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Pénzügy és számvitel alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-17/20
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Edina Dancsecs |
Dátum: | 24 Máj 2018 10:53 |
Utolsó módosítás: | 12 Szep 2023 12:36 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3535 |
Actions (login required)
Tétel nézet |