Sági, Júlia (2017) Az OBI Hungary Retail Kft. marketing szempontú vizsgálata. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
julcsidiplomakész (4).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2032 Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja az OBI áruházak vállalati környezetének, működésének és fogyasztókkal való kapcsolatának marketing szemléletű elemzése, vásárlói szempontból való megközelítése. A dolgozat első részében az OBI európai és magyarországi történetét, működését és terjeszkedését mutatom be, majd ezután a vállalat makrokörnyezetét tanulmányozom a STEEP vizsgálat segítségével. Ezt követően áttérek a mikrokörnyezeti tényezőkre, melynek keretein belül bemutatom a szakáruházak sajátosságait, a vállalat belső és külső környezetét is. A következő fejezetben a versenytársakra és a versenyhelyzetre térek ki, ahol bemutatom a versenytársak erősségeit és gyengeségeit, majd összehasonlítást végzek a legnagyobb konkurens cég (Praktiker) és az általam vizsgált vállalat szolgáltatáspolitikája között. Kitérek a különböző méretű és profilú riválisok jelenlétére. Elkészítettem az OBI áruházak működésének SWOT-elemzését, melyet számszerűsítettem is, majd a vizsgálat során fel-merült veszélyek és hiányosságok elkerülésére és a lehetőségek és erősségek kihasználására igyekeztem megoldásokat találni és az alkalmazható stratégiák sajátosságára kitérni. Dolgozatom fontos, illetve záró része a fogyasztók magatartásának és az elégedettségüket befolyásoló tényezőknek a vizsgálata. Kitérek a vásárlók különböző kategorizálására is, majd vizsgálom, hogy a cég által jelenleg alkalmazott ár- és akciópolitika, illetve marke-tingkommunikáció milyen hatással van a célközönségre. Saját ötletekkel bővítem a fejlesztési lehetőségeket, és tapasztalataim alapján bírálom működésüket. Végül összefoglalom ismeretségi körömben végzett kutatásomat, mellyel alátámasztom a szakirodalom, tapasztalataim és gyakorlatom által kidolgozott eredményeimet. Kutatásomat internetes kérdőív készítésével és kitöltetésével, illetve személyes megkérdezés útján végeztem és a kapott válaszokat nagyon hasznosnak ítéltem meg.
Magyar cím
Az OBI Hungary Retail Kft. marketing szempontú vizsgálata.
Angol cím
MARKETING RESEARCH OF THE OBI HUNGARY RETAIL KFT. COMPANY
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-17/30
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Júlia Sági |
Dátum: | 07 Dec 2017 11:29 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:18 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3502 |
Actions (login required)
Tétel nézet |