Görög, Ádám Tibor (2017) Vasút fejlesztési projektek a GYSEV Zrt. példáján keresztül, az elmúlt időszakban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFON-17_20.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatom célja bemutatni a GYSEV Zrt által üzemeltetett területein a fejlesztési projekteket, és azon belül az általam választott Sopron – Szombathely – Szentgotthárd vasútvonal fejlesztési projektjét tanulmányozom. A dolgozattal átfogó képet kívántam alkotni a szakirányomhoz köthető tevékenységekről, és az egyes tevékenységeket a vállalati rendszerbe beilleszteni. Dolgozatomat öt fejezet alkotja. Az első a bevezetés, amelyben indoklom a témaválasztást és bemutatom céljaimat. Záródolgozatom konkrét célja, hogy bemutassam Sopron – Szombathely – Szentgotthárd vasútvonal fejlesztési projektjét a projektmenedzsment oldaláról. A projekt összköltsége 49,8 milliárd forint volt, amelyből 85%, mintegy 42,3 milliárd az Európai Unió támogatása. Ez volt első olyan vasúti projekt a 2007–2013 közötti időszakra az egész Unión belül, amelyet az Európai Unió támogatásra érdemesnek ítélt és jóváhagyott. Sok kihívásba és problémába ütköztek a projekt során, amit Czibula András interjúja során elmondott. A második fejezet általános ismertető a GYSEV vonalainak fejlesztési projektjeit taglalja, elméleti áttekintéssel együtt. Ismertetem a projekt fogalmát, amelyet szakirodalmakkal alátámasztok, bemutatom a közel 40 projektet, ami lezajlott a Projektirodán az elmúlt 10 év során. A fejezet elsősorban az általános tudnivalókat mutatja be, de ismerteti a projektmenedzsmentet, mint GYSEV szervezet. A harmadik fejezet a konkrét választott Sopron – Szombathely – Szentgotthárd vasútvonalra összpontosít. Bemutatom a vasútvonal történelmét, jelenét és jövőjét. Ez a fejezet összetettebb az előzőeknél, ismertetésre kerül a projekt célja, kihívásai és főbb elemei, ide értve a 4 db FLIRT motorvonat beszerzését is. Kitérek még a finanszírozásra és a projekt időbeli elosztására. Negyedik fejezetben helyeztem el, bár kapcsolódik az előző fejezethez a kutatás feldolgozása és kiértékelése. Primerkutatásomként az interjúzás mellett, a személyes kérdőívezést választottam. Feldolgozás után diagramok és ábrák segítségével összegeztem. Az utolsó fejezetben egy konklúzióm bemutatását terveztem, amit a kutatások összegzésével indítok és a fejlesztési projektek jövőképével zárok. A kapott eredmények azt bizonyítják, hogy a végrehajtott fejlesztések elérték a kitűzött célokat. A vonalszakasz utasforgalma, minősége és fenttarthatósága nőtt. A vasúton mindig jelennek meg új biztonságot növelő technikák, új szolgáltatási lehetőségek, amiket a GYSEV Zrt. is követ, hogy az utazóközönség továbbra is igénybe vegye szolgáltatásait.
Magyar cím
Vasút fejlesztési projektek a GYSEV Zrt. példáján keresztül, az elmúlt időszakban.
Angol cím
Recent rail development projects taking GYSEV Zrt. as an example
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFON-17/20
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ádám Tibor Görög |
Dátum: | 19 Okt 2017 10:01 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 06:10 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2974 |
Actions (login required)
Tétel nézet |