Parraghyné Lugosi, Márta (2017) Folyamatfejlesztés multinacionális nagyvállalati környezetben – a betegellátás folyamatainak optimalizálása az Audi Hungaria Egészségügyi Központjaiban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMI-17_04 Parraghyné Lugosi Márta TITKOS.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2032 Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az Audi Hungaria Zrt., Magyarország egyik autóipari multinacionális nagyvállalata, Észak-nyugat Magyarország ipari régiójában helyezkedik el. Termelési profilja a motor- és járműgyártás, a szerszámkészítés, a járműhajtás- és járműfejlesztés. Közel 12 000 munkatárssal a régió és az ország vezető nagyvállalatai közé tartozik. A vállalat hosszú távú célja prémium termékek előállítása, a márka presztízsének és helyének megtartása és erősítése a világpiacon. A célok eléréséhez a jó minőségű alap-anyagokon kívül jól képzett szakemberekre van szükség, akik teljesítményük 100%-át te-szik hozzá a gyártósorról legördülő termékekhez. A minőség tehát nem csak a termékek előállítása során fontos, a hangsúly nem csak a minőségi alkatrészeken, és így a vevőknek kínált minőségi termék előállításán van, hanem a folyamatokban, a gyártásban részt vevő munkatársak minőségi munkáján is. A gyártófolyamatok standardizálása, a folyamatos optimalizálás és folyamatfejlesztés mellett a munkatársak egészsége is a fókuszban van. Éppen ezért olyan fontos, hogy a betegellátás folyamatait is rendszeresen monitorozzuk, amelyeket a szolgáltatásra jellemző mérőszámokkal tudunk transzparenssé tenni, mindemellett pedig nélkülözhetetlen, hogy a szükséges beavatkozások időben, költségkímélő módon történjenek, továbbra is a minőségi ellátást, a munkatársak minél jobb egészségi állapotát szem előtt tartva. A vállalatnál működő Egészségmenedzsment osztály a német anyavállalat Egészségmenedzsment területének támogatásával jött létre, rövid időszakot felölelő története pedig relatív sok változást hordoz magában. 2015-ben, az addig szolgáltató partnerrel biztosított foglalkozás-egészségügyi alap- és szakellátás, illetve az általános betegellátás be-szerveztük, így a tevékenységet immár saját munkatársakkal, egy szervezeti egységben a stratégiai teammel, saját költségvetésből finanszírozva végezzük. Az integrálást megalapozó indokok és érvek egyike annak biztosítása volt, hogy a minőségre közvetlen ráhatásunk lesz, valamint a vállalatnál alkalmazott folyamatfejlesztési alapelvek megvalósulhatnak egy közvetlen vállalati irányítás alá tartozó szolgáltatási tevékenységben. A szervezeti változás folyamatát megelőző időszak rövidsége miatt nem volt lehetőségünk a meglévő folyamatok elemzésére, és javítására. Így ugyanazokat a folyamatokat éltük és azok szerint végeztük az ellátást, mint a beszervezés előtt. Ez is megalapozta a menedzsmentnél megfogalmazódott igényt arra, hogy elegendő kapacitást biztosítva, a nem kevés munkával járó optimalizálást elkezdjük.
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi minőségbiztosítási szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMI-17/04
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Márta Parraghyné Luosi |
Dátum: | 18 Máj 2017 10:34 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 12:57 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2944 |
Actions (login required)
Tétel nézet |