Czémán, Anna (2017) Támogatási kérelem összeállításának menete egy gyakorlati példán keresztül. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Czémán Anna_TBI(1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A záródolgozatom középpontjában az áll, hogy bemutassam Magyarországon a köznevelési intézményeknek szüksége van az Európai Unió által finanszírozott vissza nem térítendő támogatásokra, amelyet egy gyakorlati példán keresztül ismertetek. A tudás megszerzése egyfajta hatalomnak is tekinthető, hiszen annak alkalmazásával az életben képesek vagyunk biztos lábakon állni. Ennek az ismeretnek az átadását az oktatási intézmények biztosítják számunkra, amelyre a későbbiekben építkezni tudunk. Viszont Magyarországon, a jelenlegi helyzet alapján a tanintézmények nincsenek olyan állapotban, hogy ezt teljes mértékben képesek legyenek minden tanuló számára garantálni. Az Európai Unió és az állam által történt megállapodások alapján a 2017. évben ki-adtak egy pályázati felhívást, amellyel a köznevelési intézmények infrastrukturális állapotát hivatottak javítani. Ezért választottam a dolgozatom témájául az oktatási intézmények fejlesztésére vonatkozó támogatási kérelem összeállítását, nevezetesen a „Köznevelési intézmények infrastrukturális fejlesztése” című, EFOP-4.1.5-16 kódszámú pályázati felhívásra beadott „Infrastrukturális fejlesztéssel a ciszterci leánynevelésért Pécsen” című kérelmet. Dolgozatomban elemzem a pályázó intézmény állapotát, a változtatások fontosságát. Részletezem egyúttal a pályázati rendszer működését hazánkban, illetve kitérek az adott pályázati felhívásra, a beadandó támogatási kérelem megszületésére, amelyet egy konkrét példán keresztül vázolok fel. A probléma megoldásához primer kutatást készítek, többek között egy interjút a pályázó intézmény gazdasági vezetőjével a vissza nem térítendő pályázatok szükségességéről, a fejleszteni kívánt épületről, további pályázási lehetőségekről, illetve készítek egy kérdőívet, amelyben a diákok véleményét kérem ki a támogatási kérelemben szereplő épület állapotáról, valamint egy fotódokumentációt, amellyel igazolom az épület fejlesztésének fontosságát A kutatási módszerek által felmérem a fejlesztés szükségességét a választott pályázó épületen. Egy összegzés keretén belül értékelem az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program által létrejött infrastrukturális fejlesztésre irányuló pályázati felhívást, valamint a támogatási kérelmek által elnyerhető vissza nem térítendő támogatások szükségességét. Végül rámutatok arra, hogy a pályázatok által kapott támogatások igénybevétele elengedhetetlen az oktatási intézmények számára hazánkban, annak érdekében, hogy képesek legyenek biztosítani a diákok számára a minőségi oktatás és a megfelelő nevelés elérhetőségét.
Magyar cím
Támogatási kérelem összeállításának menete egy gyakorlati példán keresztül
Angol cím
Composition of an application for EU funding through a practical example
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFON-17/10
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Anna Czémán |
Dátum: | 19 Okt 2017 09:57 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 06:10 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2938 |
Actions (login required)
Tétel nézet |