Hidegh, Patrik (2017) Az utazási irodák marketing tevékenysége a Jakab Reisen iroda tükrében. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFON-17_21.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A záródolgozatom célja a marketingtevékenységek főbb jellemzőinek bemutatása volt. A marketing tevékenységeket a Jakab Reisen Utazási Iroda példáján mutattam be. A záródolgozatomban bemutattam a turizmus történelmi fejlődését, kiemelve a marketingtevékenységek megjelenését. Az utazási irodákkal kapcsolatban nemcsak a hazai irodák teljesítményét, de az internet szerepét is ismertettem az utazásszervezés területén. A primer kutatás során elsősorban az irodavezető és az utasok tapasztalatai segítettek, hogy több információt kapjak a marketingről. A többi információ könyvekből, folyóiratokból és internetes oldalról származik. Záró dolgozatom témaválasztását elsősorban az indokolta, hogy bemutassam, milyen marketing feladatok és marketing tevékenységek vannak egy-egy utazás megszervezésében, mert nagyon sok múlik azon, hogy az utasokat mennyire befolyásolták az egyes marketing eszközök az útjaik előtt, alatt, illetve után. Azt vizsgálom, hogy Magyarországon, milyen mértékben változott a marketing eszközök használata a rendszerváltás óta és mennyire fejlődött annak kihasználása. Azt is felvetem, hogy a Jakab Reisen utazási iroda mekkora marketingfejlődésen ment keresztül és ez a fejlődés mekkora változást hozott az iroda életébe. A kutatásom alkalmával szekunder kutatás formájában megvizsgáltam a világ leghíresebb utazási irodáit és azok marketing tevékenységét. Ehhez kapcsolódóan eme tevékenység fejlődését is megvizsgáltam a történelem egyes szakaszaiban. Továbbá bemutatom ennek hatását a látogatottság szempontjából. A legtöbb információ könyvekből, turisztikai szaklapokból és online anyagokból származik. A primer kutatásom a marketing fejlődésével kapcsolatos és annak érdekében, hogy több információt kapjak erről a témáról, felhasználtam a Jakab Reisen utazási iroda adatait. Továbbá az utasok számára készítettem egy kérdőívet és mindemellett a tapasztalataimat is felhasználtam a záródolgozatom elkészítése során.
Magyar cím
Az utazási irodák marketing tevékenysége a Jakab Reisen iroda tükrében
Angol cím
Marketing activities of travel agencies on the case of Jakab Reisen Travel Agency
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFON-17/21
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Patrik Hidegh |
Dátum: | 18 Máj 2017 13:34 |
Utolsó módosítás: | 03 Már 2023 10:17 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2824 |
Actions (login required)
Tétel nézet |