Nagy, Izabella (2017) Út a magasabb minőségű betegellátás felé, avagy a Szent László Kórház protokollok és jogszabályok megfelelésének értékelése. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMI-17_03.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A minőségirányítási rendszer kiépítése nem jöhet létre egyik napról a másikra, több éves folyamat eredménye egy szervezetnél. Az ISO, a környezetközpontú irányítási rendszer (KIR), Magyar Egészségügyi Ellátási Standardok (MEES) bevezetése és működtetése különösen előnyös a Szent László Kórháznál, mivel egészségügyi szolgáltatást nyújtó szervezet lévén az emberre káros és veszélyes anyagokat használ és termel (pl. veszélyes hulladékok keletkezése), nagy kockázattal járó tevékenységeket folytat. A probléma abban rejlik, hogy a folyamatosan változó és növekvő elvárásoknak való megfelelés nem könnyű, a minőség fejlesztésének érdekében szükséges a minőségi mutatók használata, kiértékelése. A pénzügyi, technikai és humán erőforrás hatékony felhasználása, a pazarlás megszüntetése, a nem kellően eredményes egészségügyi szolgáltatás visszaszorítása, a megelőzhető halálozás csökkentése a cél minőségfejlesztési módszerek alkalmazásával. Az intézmény megfelelő működésére számos jogszabály vonatkozik, ezen kívül az egészségügyi ellátásokra vonatkozó protokollok betartása is szigorú követelményeket támasztanak a szakemberek elé. Alapkérdés, hogy mindezek figyelembe vételével képes-e a szervezet olyan minőségi ellátás nyújtására, amely elégedetté teszi a beteget, az ellátó személyzetet, valamint a menedzsmentet. Az alkalmazott módszertan egyrészt a betegelégedettségi kérdőívek kiértékelése, a hiányosságok feltárása, elemzése, azokra megoldási javaslat tétele, másrészt az Ápolási Osztályon való tartózkodási idő vizsgálata, arra minőségi indikátor képzése, melynek financiális vonatkozását is részletesen ismertetem. Az ambuláns ellátásokra vonatkozóan a betegbiztonság lehetséges javításának kutatása, oktatás, mint módszer fontosságának hangsúlyozása. A legfontosabb megállapítás, következtetés az, hogy a 21. században elengedhetetlen az integrált irányítási rendszerek működtetése, hiszen napjaink széleskörű igényei és a kihívások a szervezet egészét, és annak összes működési folyamatát érintik. Ezeknek a kihívásoknak akkor tud igazán eleget tenni a szervezet, amennyiben feladatait irányítási rendszer keretei között végzi, megfelelő módszereket, technikákat alkalmaz azok végrehajtásában. A hosszú távú siker és pozitív értékelés érdekében a szervezetnek szem előtt kell tartania az érdekelt felek – így az alkalmazottak, a betegek, a beszállítók – a vezetőség által támasztott legfőbb céloknak, követelményeknek való megfelelést.
Magyar cím
Út a magasabb minőségű betegellátás felé, avagy a Szent László Kórház protokollok és jogszabályok megfelelésének értékelése
Angol cím
A way to a higher quality patient’s nursing or the evaluation of how much the Szent László Hospital meet protocol and law demands
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi minőségbiztosítási szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMI-17/03
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Izabella Nagy |
Dátum: | 18 Máj 2017 09:08 |
Utolsó módosítás: | 27 Feb 2023 12:06 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2809 |
Actions (login required)
Tétel nézet |