Zoller, Babett Szilvia (2017) A közösségi szolgálat gazdasági és empirikus vizsgálata a Vas megyében tanuló középiskolások körében 2011 és 2016 között. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL-17_30.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Minden társadalmat minősít az, hogyan bánik a gyermekekkel, az idősekkel és az elesettekkel, illetve a kiszolgáltatottakkal. Ezért az államnak arra kell törekednie, hogy a saját hatáskörén túl a társadalom tagjait is felkészítse és bevonja azokba a folyamatokba, melyek elősegítik a felzárkózást, megszüntetik a kirekesztettséget és növelik a társadalmi kohéziót. Erre irányuló törekvés a középiskolás korosztály tekintetében az iskolai közösségi szolgálat, mely egy szervezett keretek között végzett tevékenység, amely a helyi közösség érdekeit szolgálja, miközben biztosítja a résztvevők személyes fejlődését és tanulását is. Magyarországon ez egy újszerű kezdeményezés, melynek lényege, hogy 2016. január 1. után érettségire jelentkező diákoknak 50 órás közösségi szolgálatot kell teljesíteni meghatározott területeken. Ez a ténykedés sok adminisztrációt igényel mind az iskolák, mind a pedagógusok, mind a fogadó szervezetek részéről. Ezt a terhet könnyíti meg megyei szinten a Vasi Diák Közösségi Szolgálat iroda, aki közvetítő szerepet vállal az érintett iskolák és a fogadó intézmények között, illetve átvállalta az iskolák adminisztrációs terheit ezen területen. Dolgozatomban vizsgáltam a diákok intézményválasztását, az ott elvégzett feladatok időintervallumát. Kérdőíves felmérésem a fogadó szervezetekhez irányult az irodával való együttműködésük eredményéről illetve a diákok által elvégzett feladatok tapasztalatairól. Az iroda adataiból készített elemzésemből kiderül, hogy a diákok egy része szívesen fogadta ezt a feladatot, kipróbálta magát több területen és akár még túl is teljesítették az előírt penzumot, míg mások éppen határidőre csak a szükséges kötelezettségüknek tettek eleget. A fogadó szervezetek véleményét kérdőíves felmérés formájában monitoroztam, akik szerint a diákok többnyire felkészültek és a tevékenység során hatékonyak, ugyanakkor a legtöbb esetben szükség van egy mentor részéről folyamatos irányításra, így erőforrást is von el a szervezettől. A program hosszú távú hatása még nem mérhető, ám a külföldi tapasztalatok szerint hozzájárul ahhoz, hogy az érintett fiatalok magas érzelmi intelligenciával rendelkező felelősségteljes állampolgárokká váljanak, akik szolidáris magatartást mutatnak a rászorulókkal és hátrányos helyzetű társaikkal szemben.
Magyar cím
A közösségi szolgálat gazdasági és empirikus vizsgálata a Vas megyében tanuló középiskolások körében 2011 és 2016 között
Angol cím
The economic and empirical study of the community service among secondary school students learning in county Vas between 2011 and 2016
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Közgazdálkodás és közpolitika mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-17/30
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Babett Zoller |
Dátum: | 18 Máj 2017 09:00 |
Utolsó módosítás: | 02 Már 2023 10:04 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2801 |
Actions (login required)
Tétel nézet |