Sipos, Dr Erzsébet Evelyn (2017) Diabetológiai magánrendelő marketing terve. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Egészségügyi menedzsment szakértő diplomadolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 31 December 2032 Download (792kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évtizedek tapasztalatai alapján, a krónikus betegségekhez hasonlóan, a diabetes mellitus incidenciája és prevalenciája is rapidan nő. Ez a megnövekedett betegszám fokozódó (munka és anyagi) terhelést jelent az egészségügy számára. A betegek szerteágazó igényeinek megfelelően a betegellátás egy része az államilag finanszírozott szakrendelőkből magánrendelésekbe tevődött át. A cukorbetegek bővülő igényeinek a kielégítésére készül egy frissen induló diabetológiai magánrendelő marketing terve. A legnagyobb kihívást a rendelő fizikális megvalósítása mellett a stabil és elégedett betegkör kialakítása jelenti. Ezt magas színvonalon dolgozó, a legújabb technológiai megoldásokat ismerő és alkalmazó fiatal csapattal kívánjuk megvalósítani. A dolgozatban két főbb célcsoportot határozunk meg, akik számára a legszélesebb spektrumú ellátást tervezünk biztosítani a gyógyítás mai állása szerint. Szakmai tudásunk mellett kedvező árakkal dolgoznánk, mellyel tovább szeretnénk csökkenteni a piacra frissen belépők hátrányát. A dolgozat során egy termék, azaz egészségügyi szolgáltatás piaci értékesíthetőségét elemezzük ki egy újonnan induló magán diabetológiai szakrendelő kialakítási tervén keresztül. A marketing terv keretén belül a megvalósítás elméleti és gyakorlati hátterét tekintjük át különböző marketing elemzési stratégiákon (PESTEL, SWOT, 7P marketing mix), cselekvési programon (Gantt chart) és költségterven keresztül. Részletesen tárgyaljuk a jelenlegi piaci helyzetet, a jelenleg a piacon lévő versenytársaink helyzetét, a piacon belüli pozicionálási lehetőségeinket, vásárlóink és célcsoportjaink körét, és elérésük lehetőségeit, beleértve az értékesítési csatornákat és a marketingkommunikációt is. Olyan marketing irányt határozunk meg, amellyel értéket közvetítünk egészségügyi szolgáltatásunkkal. A marketing tervben szereplő elemek egységes és pozitív képet alakítanak ki szolgáltatásunkról, mely jövőbeli betegeink számára vonzóvá teszik vállalkozásunkat és így magánrendelőnk sikeressé válhat. Véleményünk szerint olyan irányt sikerült találni jövőbeli magánrendelőnk számára, mely egységet alkot a betegek, az egészségügy és a piac között, lehetőséget teremtve ez által egy működőképes magán szakrendelő beindítására. Munkatársaimmal fáradhatatlanul dolgozunk és fogunk dolgozni betegeinkért, hiszen legfőbb küldetésünknek tartjuk olyan boldog és egészségtudatos cukorbetegek gondozását, akik segítségünkkel teljes életet tudnak élni minden egyes nap!
Magyar cím
Diabetológiai magánrendelő marketing terve
Angol cím
Marketing plan of a diabetology private practice
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi menedzsment szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KOE-17/12
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dr Erzsébet Evelyn Sipos |
Dátum: | 18 Máj 2017 08:42 |
Utolsó módosítás: | 18 Máj 2017 08:42 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2788 |
Actions (login required)
Tétel nézet |