Odorics, Máté (2016) Kis- és középvállalkozások marketingstratégiai elemzése. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Odorics_Diplomadolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 31 December 2031 Download (972kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat kitűzött célja egy kozmetikai termékeket gyártó és értékesítő mikrovállalkozás marketingstratégiájának kialakítása a különböző környezeti szintek elemzésének segítségével. Elsőként a tág, azaz a társadalmi-, technológiai-, gazdasági- és természeti-, valamint a politikai-jogi környezet vizsgálatával a potenciális vevők szocializációs mechanizmusai és a vállalati működés feltételrendszerei kerülnek meghatározásra. Az iparági környezet bemutatásával - külön kiemelve az iparágon belüli versenyt - a piaci be- és kilépési korlátok, valamint a szerkezeti mechanizmusok kerülnek szemléltetésre. A működési környezet elemzésével, nagy hangsúlyt fektetve a versenytárs elemzésre, olyan információs bázis jön létre, amivel a meglévő versenyelőnyöket megalapozó és erősítő stratégia dolgozható ki. A dolgozatban maga a szervezet is vizsgálatra kerül, az ezen a szinten alkalmazott elemzési módszerek segítségével a stratégiai lépések megfogalmazásához szükséges feltételek kerülnek kidolgozásra. A belső környezet vizsgálata által a vállalkozás erősségei és gyengeségei, a külső környezeti szintek átfogó elemzése során alkalmazott módszerekkel pedig a vállalkozás lehetőségei és veszélyei térképezhetők fel. A külső és belső tényezők, a sikertényezők és kompetenciák metszéspontjában áll elő a stratégia. Az elemzés ezek figyelembevételével, kölcsönös visszacsatolásos folyamatként teljesedik ki és válik a stratégiaalkotás alapozó elemévé. A dolgozat további része az elemzési eredményeket és a kapott információkat foglalja egységes keretbe, azaz érthető, jól megfogalmazott, életképes stratégiai jövőképet alakít ki belőlük javaslattétel formájában. Ennek manifesztuma a marketing terv, amelynek középpontjába a termék kerül, és ennek segítségével kap iránymutatást a vállalkozás a jövőképben meghatározott stratégiai célok eléréshez. A terv részeként a termék küldetése, és a marketing-, valamint pénzügyi célok, majd a célpiac és a célcsoport kerülnek meghatározásra. A továbbiakban a termék és az ár pozícionálására kerül sor, az utolsó fejezetekben pedig az alkalmazandó disztribúciós-, valamint a marketingkommunikációs stratégia kerül bemutatásra gyakorlati példákon keresztül. A dolgozat záró fejezetében a fentiek összefoglalása és értékelése kap helyet.
Magyar cím
Kis- és középvállalkozások marketingstratégiai elemzése
Angol cím
Analysis of SMEs marketing strategy
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vállalkozásfejlesztés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-17/16
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Máté Odorics |
Dátum: | 06 Már 2017 09:43 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:19 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2515 |
Actions (login required)
Tétel nézet |