Csermely, Diána (2016) A TripAdvisor jelentősége és potenciálja Magyarországon a turizmus-menedzsmentben. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL-17_11.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen diplomadolgozat célkitűzése annak megállapítása, hogy milyen jelentőséggel bír a TripAdvisor nevű utazási témájú honlap Magyarországon, milyen hatása van a magyar em-berek turisztikai döntéseire, és milyen kihívások elé állítja a turizmus-menedzsmentet. A kérdésfeltevés megválaszolásához először elemeztem a problematika elméleti hát-terét, tehát az információs társadalmat, az e-businesst, a web 2.0-t és az aktuális turisztikai tendenciákat. Ezt követően bemutattam a TripAdvisor globális jellemzőit általánosságban, statisztikákkal, ill. az előnyeivel és hátrányaival alátámasztva, majd egy kísérlettel szemlél-tettem a gyakorlati működését. A dolgozat második felében megvizsgáltam, hogyan érvényesül a TripAdvisor Ma-gyarországon. Először elemeztem az online adatokat, majd egy online kérdőíves felmérés segítségével általános következtetéseket vontam le. A kutatások során kiderült, hogy a TripAdvisor Magyarországon egyelőre feltörekvő fázisban van, de a népszerűsége töretlenül nő a magyar turisták körében. Akik már használ-ják, elégedettek vele, és gyakran segítségül hívják utazásszervezésnél, akik nem használják, pedig nyitottak és érdeklődők a szolgáltatásai irányában. A külföldi turisták szintén elősze-retettel írnak értékeléseket Magyarországról, mindenekelőtt Budapestről. A felmérés sze-rint a felhasználók közül rengetegen hozzák meg a honlapon olvasottak alapján a turisztikai döntéseiket. Mindez új tendenciákat jelez előre a turizmus-menedzsment területén, hiszen egyér-telmű, hogy a felhasználók által létrehozott online tartalom, amire pl. a TripAdvisor is épít, egyre nagyobb hatással van a turizmusra. A webes értékelések vezethetnek egy cég csőd-jéhez és sikeréhez is. Így hazánkban is fontos feladattá válik az értékelések elemzése, meg-válaszolása és a vendégek visszajelzéseinek feldolgozása. Az eredmények szerint a TripAdvisor ezen kívül esélyt ad a hagyományos turisztikai csatornákon kevésbé ismert vállalkozásoknak is, hogy frekventált célponttá váljanak, a nagy látogatottságnak örvendő-ket pedig arra ösztönzi, hogy kiemelkedő szolgáltatást nyújtsanak. A TripAdvisor kínálta lehetőségek kiaknázásával tehát a turizmusiparban tevékeny-kedő cégek biztosíthatják az ügyfeleik hűségét, újakat szerezhetnek, javíthatják az imázsu-kat, népszerűbbé válhatnak és növelhetik a versenyképességüket.
Magyar cím
A TripAdvisor jelentősége és potenciálja Magyarországon a turizmus-menedzsmentben
Angol cím
The significance and potential of TripAdvisor for the tourism management in Hungary
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Turizmus-menedzsment mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-17/11
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Diána Csermely |
Dátum: | 06 Már 2017 09:39 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 07:44 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2474 |
Actions (login required)
Tétel nézet |