Tóth, Noémi Éva (2016) "Biomarketing" A bioélelmiszerek ismertségének és keresletének elemzése. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Bioszakdoga.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (20MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat témája az ökológiai gazdálkodás és az arra épülő élelmiszerpiac helyzetének vizsgálata. Fontos és kurrens téma, mert a bennünket körülvevő környezet szennyezettsége egyre jelentősebb, így az ökológiai gazdálkodás szerepe felértékelődött. A téma választásában szintén motiváló tényező az egészségesebb, minőségi életmódra való törek-vés a tudatos táplálkozás és környezet védelmével párhuzamban. A dolgozat célja, hogy információt szerezzek arról, hogy a magyar viszonylatban mekkora a felmerülő igény a bioélelmiszerek iránt. Szakdolgozatom alapvetően egy elméleti és egy gyakorlati részre osztható, melyek egymásra épülnek, összefüggenek. Az elméleti háttér fogja biztosítani a kutatási munkám precízebb megértését. Munkám során a marketing fontosságára többször is kitérek, ezért a bevezetést követően a második fejezetben a marketing alapvető jellemzőit fogom bemutatni, melyek után kitérek a dolgozatom fel-adatkörére, az élelmiszer-gazdasági marketingre is. Mivel célom, hogy egy egyedi élelmi-szer kategória iránti keresletet felmérjek, elengedhetetlennek tartom, hogy megismerjem az élelmiszer-fogyasztást és –vásárlást befolyásoló tényezőket. A dolgozat második felében a hangsúly az ökológiai gazdálkodás fejlődésén és az azokból származó élelmiszerekre kerül. Az ötödik fejezetben elemzésre kerül a bioélelmi-szerek fogyasztására ható hazai makro környezet, a fejezet végén kitérek arra, hogy milyen marketing lehetőség áll rendelkezésre a bioélelmiszerek népszerűsítésére. A következő fejezetben ismertetem a kutatási tervemet a jobb megértés érdekében. Bemutatásra kerül a kutatás módszertana és a felállított hipotéziseim. A vizsgálati munkámba kvalitatív és kvantitatív kutatási elemeket is belefoglaltam. A dolgozat következő részeiben ismertetem a kutatásaim eredményeit. Konklúzió-ként azt a megállapítást vonom le, hogy a bioélelmiszerek alacsony keresletéért a magas árak és a szűk választék felelős. Zárásképp szükséges a dolgozat összefoglalása és javaslat tételek megfogalmazása a jövőre nézve.
Magyar cím
"Biomarketing" A bioélelmiszerek ismertségének és keresletének elemzése
Angol cím
"Biomarketing" The examination of the awareness and demand of organic food
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Savaria Konzultációs Központ
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-16/54
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Noémi Éva Tóth |
Dátum: | 05 Dec 2016 11:07 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2023 10:28 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2429 |
Actions (login required)
Tétel nézet |