Ódor , István (2016) Internet használata az adózásban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-16_99.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A Nemzeti Adó és Vámhivatal, egy központi hivatalként működő, központi költségvetési szerv, amely az államigazgatási és a fegyveres rendvédelmi feladatokat látja el és a Kormány eredeti jogalkotói hatáskörében kiadott rendeletében kijelölt miniszter irányítja. Jelenlegi vezetője Tállai András, parlamenti és adóügyekért felelős államtitkár. Az állami adóhatóság szeretne lehetőségei szerint egy ügyfélbarát hivatallá válni ez meg is mutatkozik a folyamatosan fejlődő, szolgáltatásaik terén. Rohamos fejlődés figyelhető meg az elektronikus ügyintézés terén évről-évre egyre több lehetőségük van az adózóknak. Dolgozatomban, első sorban az állami adóhatóság szolgáltató központjára helyeztem a hangsúlyt az internet használatának tükrében. Bemutatom az Ügyfélkapu rendszerét, annak regisztrációját, benne részletesen az eBEV szolgáltatást. A portálnál kitérek a bevallások lekérdezésére, a képviseletre, az igazolásokra és az EFER rendszerére is. Emellett bemutatom az ÁNYK programot és az adóhatóság honlapját is. Kutatásomban az adózók tájékozódási szokásait, és a fent említett programoknak mértem fel az elterjedését, és a használati szokásokat az adózók körében. A kérdőívem kitöltésében részt vettek a 18 éven felüliek, szinte minden korosztályából az adózók. Többségben magánszemélyek, akik munkaviszonnyal rendelkeznek, de érkezett kitöltés vállalkozóktól, gazdasági társaságok tagjaitól és nyugdíjasok közül is. A kutatásom kiértékelésekor megállapítottam, hogy az adózók nagy része az interneten keresztül tájékozódik az adóügyeket illetően is. Illetve, hogy az adózók bár többségben hallottak az Ügyfélkapuról, a honlapról, és az ÁNYK programról, annál kevesebben használják. Az eBEV szolgáltatásnál volt nagyon alacsony azok a kitöltők száma, akik ismerik. Összességében a válaszadók nem tartották egyszerűen kezelhetőnek és könnyen átláthatónak sem az Ügyfélkaput és annak alrendszereit, sem az adóhatóság honlapját. A következtetések levonása után javaslatot tettem a NAV honlapjának fejlesztésére, mi szerint szükség volna oktató videók közzétételére a honlapon, illetve annak folyamatos frissítésére, karbantartására. Kiemeltem, hogy mennyire tartom fontosnak az Ügyfélkapu alrendszerei megismertetését és azoknak a lehetőségeinek a kihasználását az adózók számára.
Magyar cím
Internet használata az adózásban.
Angol cím
Importance of Internet in taxation.
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Pénzügyi és Számviteli Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Pénzügy és számvitel alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-16/99
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | István Ódor |
Dátum: | 05 Dec 2016 12:52 |
Utolsó módosítás: | 06 Szep 2023 06:28 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2399 |
Actions (login required)
Tétel nézet |