Gyógyturizmus, avagy Hévíz kiaknázatlan lehetőségei. Marketingfogás vagy tényleg ez a jövő kulcsa?

Szántó, Dóra (2015) Gyógyturizmus, avagy Hévíz kiaknázatlan lehetőségei. Marketingfogás vagy tényleg ez a jövő kulcsa? Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Szántó Dóra diploma RCSRDN.pdf] PDF
Szántó Dóra diploma RCSRDN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként az egészség- és gyógyturizmust választottam, amit Hévíz ki-aknázatlan lehetősége környezetében elemeztem. Ez a terület hazánknak és a városnak fontos szerepet jelent a világban. Gazdasági fejlődésünk fő forrásaként tekinthető. Hazánk kimagasló meleg és gyógyító hévízeiről, Hévíz pedig olyan természeti adottságokkal ren-delkezik, aminek földünkön párja nincsen. Szakdolgozatom célja, hogy elemzéseim során megtaláljam, miért nem fejlődött a város arra a szintre, ahol neki lennie kellene a világban, majd javaslatot teszek a változtatásra. Az első fejezetben egy kis gondolatébresztésként a kiindulási alapot vázolom fel, ahol említést teszek a magyar agrárgazdaságról, iparról, amire nehéz lenne alapozni. Szakdolgozatomat egy korábban 9 nyugat-európai ország adataiból készült ENSZ-statisztikák felhasználásával létrejött, ám mai világunkat is jól tükröző modellel folytatom, amit értelmezek. Beigazolódik ebből, hogy a gazdasági fejlődés fő forrásait a tudomány, a kutatás, az oktatás, az egészségügy és a szolgáltatások területén érdemes keresni. A követ-kező fejezet arról szól, miért a turisztika és azon belül is a gyógyturizmus az a terület, amiben érdemes gondolkodnunk. A negyedik fejezet Magyarországot, mint európai gyógyvízhatalmat mutatja be. Több elemzést is készítettem, a SWOT analízis, 4P+1 mo-dell, PEST analízis segítségével, majd elkészítettem egy hatásvizsgálatot a turizmusra. Statisztikai adatok alapján és a statisztikai számlatükör segítségével több tendenciát figyel-tem meg. A hetedik és a nyolcadik fejezet az egészségturizmus marketingkoncepciójáról szól. Itt a 2003-as évben készült, a Széchenyi Turizmusfejlesztési Program keretében magvalósult pályázatról írok, az egészségturizmus tízéves fejlesztési tervéről, valamint ar-ról, mi mindent vártak ettől. Ezt követi a Hévízről szóló fejezet. Itt leírom a tófürdő kiala-kulását, a település történetét, a víz indikációit és kontraindikációit, valamint a 2009-ben megvalósult fejlesztésről teszek említést és annak hatásairól. Ezt a több tanulmány, kézirat, piszkozat alapján elkészült kiváló kutatók által készült hévízi koncepció követ a tízedik fejezetben. Ezen résznél megemlítem a téma hátterét, előzményeit, a koncepció meg-határozó súlypontjait, majd a koncepció kiegészítéseként néhány példát sorolok fel. Végül szakdolgozatom zárásaként rájöttem, hogy az alapprobléma az, hogy bár Hévíz minden mutatója felülmúlja a világviszonylatban ezt a területet, egyedüli gyógyturisztikai hely, ahol a fürdő mögött kórházi háttér van, a „fürdők fővárosa” lehetne, mégis nincs megfelelő motiváció a koncepció megvalósítására és média sincsen e kiváló „termék” mögött.

Magyar cím

Gyógyturizmus, avagy Hévíz kiaknázatlan lehetőségei. Marketingfogás vagy tényleg ez a jövő kulcsa?

Angol cím

Spa tourism, unexploited (business) opportunities in Hévíz. Marketing trick or key to the future?

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Egészségügyi menedzsment szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Karner, Cecília Anna
egyetemi docens, PhD

Helyi kari azonosító

KOE-15/8

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dóra Szántó
Dátum: 19 Máj 2015 08:33
Utolsó módosítás: 03 Már 2023 08:19
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/209

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet