Szász- Kovács, Veronika (2016) MAGYAROSZÁGI SZOLGÁLTATÓKÖZPONTOK: VEZETÉS, TRANSZFEREK, FOLYAMATOK, ÉS A SIKERES MŰKÖDÉS KAPCSOLATA. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Magyarorszagi Szolgaltato Kozpontok Szakdolgozat NyME eMBA Szasz 2016.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (884kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat a szolgáltató központok működését vizsgálja gyakorlaton keresztül. Három fő részre oszlik: Az első részben szakirodalom segítségével bemutatom egy vállalat kialakulására, működésére ható tényezőket a kontingencia elmélet mentén. Tisztázom a szervezet, szer-vezés, vezetés fogalmát, illetve a Porter- féle értéklánc struktúrájában mutatom be a válla-laton belüli tevékenységek szervezését. A második rész egy speciális szervezeti forma, a szolgáltató központokról szól. Összefoglalom az osztott szolgáltatások üzleti modelljét, kialakulásának indokait, illetve bemutatom működésüket, továbbá gyakorlati példákon keresztül a legjobban bevált gya-korlatokat. A harmadik részben rögzítem egy konkrét magyarországi szolgáltató központ első másfél évének működését, kezdő vezetői csoportjának, európai operatív vezetőjének, és sa-ját megfigyeléseimen keresztül (interjúk, és kérdőív segítségével). Az eredményeket pedig összehasonlítom a szakirodalomban leírtakkal, és javaslatokat teszek a fejlesztésre vonat-kozóan. Legvégül pedig összefoglalom a dolgozatban korábban leírtakat. The thesis examines the operation of shared service centers in practice. It consists of three main parts: In he first part I introduce the different factors that have an effect on establishing an organisation and on its operation through applying the principles of Contingency- therory and relevant technical literature. I define the idea of organisation, management and leadership and present the way how the processes are organised in a company according to Porter’s value chain. The second part is assigned to a specific company form: shared service centers. I will summarize the theory behind shared services model, describe the reasons of calling it alive and will explain its operations through practical examples and applied best practices. In the third part of my thesis I will introduce the first 1.5 years of operation of a shared service center in Hungary. I will use the experience of its first local leadership team, of their European operational leaders and of my own (collected via questionnaires and phone interviews). I will compare the results against the material per technical litreature and will propose corrective actions for improving performance. In the closing section I will summarize the thesis.
Magyar cím
MAGYAROSZÁGI SZOLGÁLTATÓKÖZPONTOK: VEZETÉS, TRANSZFEREK, FOLYAMATOK, ÉS A SIKERES MŰKÖDÉS KAPCSOLATA
Angol cím
SHARED SERVICE CENTERS IN HUNGARY: RELATIONSHIP BETWEEN TRANSFERS, PROCESSES AND SUCCESSFUL OPERATIONS
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Executive MBA szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBL-16/08
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Veronika Szász- Kovács |
Dátum: | 12 Aug 2016 09:34 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 11:41 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1791 |
Actions (login required)
Tétel nézet |