Varga, Attila (2016) A VEZETÉSI MÓDSZEREK ÉS A MUNKAVÁLLALÓI TELJESÍTMÉNY KAPCSOLATA A MÁV ZRT. FORGALMI CSOMÓPONTI FŐNÖKSÉGEK MŰKÖDÉSÉBEN. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL_16_28_Varga Attila.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A több mint 150 éves vasút történetében a pontosság és a biztonság zálogát mindig a vasúti forgalommal kapcsolatos – az idő tájt szokatlanul pontos – információk biztosították. Ennek megfelelően folyamatosan korszerűsödött a vasúti információs rendszer. Hosszú éveken, évtizedeken keresztül élen járt a technikai eszközök fejlesztésében is! A XXI. század fordulója úgy érte a MÁV-ot, hogy a 150 év alatt kialakult szervezete nem tudott lépést tartani a felgyorsult fejlődéssel és az EU-s csatlakozással kapcsolatos követelményekkel. Közel két évtizede folyik a MÁV szervezeti és működési rendjének, valamint ezzel párhuzamosan az igazgatási környezet, a jogi szabályozások és a finanszírozási feltételek átalakulása. A valós fejlesztésekhez szükséges források már régóta nem állnak rendelkezésre, gyakran a fejlesztési irányok, célkitűzések meghatározásában sincs társadalmi és szakmai összhang. Ilyen körülmények között kell a vasúti forgalomlebonyolítást elvégezni, ami rendkívül összetett és bonyolult feladat. Diplomamunkám témájául a „A vezetési módszerek és a munkavállalói teljesítmény kapcsolata” témakör vizsgálatát választottam. A téma kiválasztásakor munkám iránti szakmai elhivatottságom, valamint a forgalomlebonyolítás területén eltöltött több mint 10 éves szolgálati idő alatt megszerzett tapasztalatom vezérelt. Ezen idő alatt alkalmam nyílt megismerni szinte valamennyi, a forgalomlebonyolítással kapcsolatos munkakört. Pályafutásomat a vasúti technikum elvégzése után egészen lentről kezdtem. Első kézből tapasztalhattam meg a hídőr, váltókezelő, forgalmi szolgálattevő, forgalmi vonalirányító munkáját és elvégzendő feladatait. Dolgozhattam régi állomási biztosítóberendezésekkel, mint kulcsazonosító, kulcsrögzítő, Siemens - Halske és Domino 55. Jelenlegi munkám főként az ellenőrzésre és szakértői feladatok ellátására irányul, amelynek megfelelően napi kapcsolatban állok a vezetőkkel. Már régóta foglalkoztat, hogy egyik vezetőnek vajon mi miatt teljesítenek jobban a munkavállalói, mint másoknak, ezért diplomamunkámban is főként erre a kérdésre kerestem a választ. A kérdés megválaszolása érdekében elemeztem egy Forgalmi Csomóponti Főnökség teljesítményét, amely az elmúlt időszakban rosszul teljesített. A vizsgált forgalmi csomóponti főnökség vezetővel interjút készítettem, a Hackman – Oldham modell segítségével vizsgáltam a munkakörrel való elégedettségét, a motivációs szintjét kérdőívekkel mértem (Maslow, McClelland, Herzberg), majd a közvetlen irányítása alatt dolgozókkal is interjút készítettem. Ezek összevetése után jellemeztem a vezetési stílust, majd javaslatokat tettem az eredményesebb munkavégzés érdekében.
Magyar cím
A VEZETÉSI MÓDSZEREK ÉS A MUNKAVÁLLALÓI TELJESÍTMÉNY KAPCSOLATA A MÁV ZRT. FORGALMI CSOMÓPONTI FŐNÖKSÉGEK MŰKÖDÉSÉBEN
Angol cím
RELATIONSHIP BETWEEN LEADERSHIP METHODS AND EMPLOYEE PERFORMANCES IN THE OPERATION OF THE TRAFFIC MANAGEMENT OF MÁV ZRT.
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-16/28
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Attila Varga |
Dátum: | 14 Júl 2016 10:24 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 11:45 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1731 |
Actions (login required)
Tétel nézet |