Mucsi, Attila Józsefné (2016) A motiváció szerepe a munkavállalói lojalitás megteremtésében. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Diplomadolgozat Mucsi Attila Józsefné -H9ULTF- 2016..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen diplomamunkában részletesebben a belső motivációs eszközök és a szervezeti hűség kapcsolatát vizsgáltam a MÁV Zrt. Pályavasúti Üzemeltetési Főigazgatóságon dolgozó 32 munkatárs kérdőíves megkérdezése révén. Megállapítottam, hogy a férfi szakértők elégedettebbek, mint a női szakértő kollegáik, illetve hogy a korral (tapasztalattal nem) csökken az elégedettség. A hűséget és elégedettséget célzó belső motiváció eszközök hatékonyabbak, mint a kizárólag hűséget javító motivációs eszközök. A szakértőket négy csoportba soroltam az értékeléseik mentén: pozitívak, kritikusok, semlegesek és negatívak. A legkönnyebben az objektív kritikusokat lehet motiválni, míg a semlegesek a legkevésbé motiválhatóak. A leghűségesebbek a kritikus objektívek voltak, míg a legalacsonyabb hűségfaktorral a negatívak rendelkeztek. A motivációs elméletek alapján a szakértők különböző elégedettségi szinten állnak, azonban számos közös, magas valenciájú belső motiváló tényezőt sikerült felszínre hozni. A szakértők elkötelezettsége, karrierfejlődés iránti vágya kimagasló, míg a valahova tartozás érzése és a motivációs eszközök vélt hatékonysága átlag alatti. A szervezeti hűség motivációs eszközökön keresztüli növelése érdekében világos szervezeti jövőképet kell kialakítani, transzparens erőforrás elosztási rendszert kell létrehozni, minőségalapú, igazságos teljesítményértékelő és a szaktudást megbecsülő rendszert kell bevezetni, világosan definiált munkaköröket és a karrierfejlődést támogató képzési programokat kell kialakítani, illetve a szervezetnek biztosítania kell a munkavállalóit a felől, hogy számíthatnak a szervezetre.
Magyar cím
A motiváció szerepe a munkavállalói lojalitás megteremtésében
Angol cím
The role of motivation in establishing employee loyalty
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-16/24
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Attila Józsefné Mucsi |
Dátum: | 13 Máj 2016 09:07 |
Utolsó módosítás: | 13 Máj 2016 09:07 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1727 |
Az archívumban megtalálható verziók
- A motiváció szerepe a munkavállalói lojalitás megteremtésében. (deposited 13 Máj 2016 09:07) [Ezt látja]
Actions (login required)
Tétel nézet |