A motiváció szerepe a munkavállalói lojalitás megteremtésében

Mucsi, Attila Józsefné (2016) A motiváció szerepe a munkavállalói lojalitás megteremtésében. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

Figyelmeztetés
A múnek van frissebb verziója; lásd itt
[thumbnail of Diplomadolgozat Mucsi Attila Józsefné -H9ULTF- 2016..pdf] PDF
Diplomadolgozat Mucsi Attila Józsefné -H9ULTF- 2016..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen diplomamunkában részletesebben a belső motivációs eszközök és a szervezeti hűség kapcsolatát vizsgáltam a MÁV Zrt. Pályavasúti Üzemeltetési Főigazgatóságon dolgozó 32 munkatárs kérdőíves megkérdezése révén. Megállapítottam, hogy a férfi szakértők elégedettebbek, mint a női szakértő kollegáik, illetve hogy a korral (tapasztalattal nem) csökken az elégedettség. A hűséget és elégedettséget célzó belső motiváció eszközök hatékonyabbak, mint a kizárólag hűséget javító motivációs eszközök. A szakértőket négy csoportba soroltam az értékeléseik mentén: pozitívak, kritikusok, semlegesek és negatívak. A legkönnyebben az objektív kritikusokat lehet motiválni, míg a semlegesek a legkevésbé motiválhatóak. A leghűségesebbek a kritikus objektívek voltak, míg a legalacsonyabb hűségfaktorral a negatívak rendelkeztek. A motivációs elméletek alapján a szakértők különböző elégedettségi szinten állnak, azonban számos közös, magas valenciájú belső motiváló tényezőt sikerült felszínre hozni. A szakértők elkötelezettsége, karrierfejlődés iránti vágya kimagasló, míg a valahova tartozás érzése és a motivációs eszközök vélt hatékonysága átlag alatti. A szervezeti hűség motivációs eszközökön keresztüli növelése érdekében világos szervezeti jövőképet kell kialakítani, transzparens erőforrás elosztási rendszert kell létrehozni, minőségalapú, igazságos teljesítményértékelő és a szaktudást megbecsülő rendszert kell bevezetni, világosan definiált munkaköröket és a karrierfejlődést támogató képzési programokat kell kialakítani, illetve a szervezetnek biztosítania kell a munkavállalóit a felől, hogy számíthatnak a szervezetre.

Magyar cím

A motiváció szerepe a munkavállalói lojalitás megteremtésében

Angol cím

The role of motivation in establishing employee loyalty

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kópházi, Dr. Andrea
NEM RÉSZLETEZETT

Helyi kari azonosító

KMAL-16/24

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Attila Józsefné Mucsi
Dátum: 13 Máj 2016 09:07
Utolsó módosítás: 13 Máj 2016 09:07
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1727

Az archívumban megtalálható verziók

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet