Szilárd, Barbara (2016) Az elektronikus marketing aktuális, gyakorlati kérdései az egészségügyi továbbképzés területén. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
SzilardB-szakdolg- KNL-16_24.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (786kB) |
Absztrakt (kivonat)
A 21. század hétköznapjai elképzelhetetlenek az internet használata nélkül. Az elmúlt években a világháló egyre nagyobb teret hódított az oktatásban is, ahol a tananyagok átadása és a vizsgáztatás az elektronikus összeköttetés segítéségével történik. Az orvostudományban fontos a rövid, de gyors információ-áramlás. Az online, vagyis a gyors összeköttetésben rejlő a marketing lehetőségeket igyekeznek kihasználni a vállalkozások is. Dolgozatomban egy internetes folyóirathoz kapcsolt oktatási oldal marketing összefüggéseit vizsgálom. A szakirodalomra támaszkodva bemutatom az internet fejlődését, az elektronikus marketing legfontosabb kérdéseit, a gyógyszer-marketing speciális problémáit, az elektronikus betegkövetés és továbbképzés fejlesztési céljait. Hipotéziseim, hogy az egészségügyi dolgozók továbbképzésében erősödnek az online lehetőségek; az egészségügyben az online marketing fejlődésének alapját képezik az elektronikus betegkövetési rendszerek; illetve az egészségügyi marketing speciális terület. Felmérést végeztem az egészségügyi célcsoport és a potenciális hirdetők/támogatók körében hipotéziseim alátámasztása vagy cáfolata érdekében. Az egészségügyi dolgozók megkérdezésére kérdőíves módszert alkalmaztam, míg a marketing szakembereket és a szakértőket személyes interjú keretében kérdeztem meg. Hipotéziseim beigazolódtak. Az egészségügyi dolgozók szakmai életében is egyre fontosabb az internet. Tisztában vannak azzal, hogy a világháló új dimenziókat nyitott meg. Az online marketing fejlődésének alapját képezik az elektronikus betegkövetési rendszerek. Mind az egészségügyben dolgozók, mind marketing szakemberek egyetértettek abban, hogy az elektronikus betegkövetés napi szinten összekapcsolja a beteget és a különböző területen dolgozó szakembereket, tehát a marketing új színtere. Ebben fontos szerepe van az oktatás, továbbképzés területében folytatott marketing tevékenységnek is. Az egészségügyi marketing azonban speciális terület, ahol a szabályok betartásán túl, ügyelni kell a szakmai megalapozottságra is. A fejlődéshez szükséges, hogy mindenki rendelkezzen megfelelő internetes eléréssel, tudatosuljon, hogy a továbbképzés nem csak az engedélyek meghosszabbításához, hanem a napi munkához is fontos. Annak érdekében, hogy a szakemberek versenyt tudjanak tartani a felkészült beteggel, megfelelő programok és adatbázisok elérése is alapvető. Az elektronikus betegkövetési rendszerben folytatott marketing alávethető szakmai kontrollnak, ahol a promóciós szabályok betartása ellenőrizhető, vagyis a beteg biztonsága garantálható. A következő években az itt végzett online marketing tevékenység szükségszerű átalakulása várható, ami a fejlődő megjelenítésekben, a célcsoportok korábbinál sokkal célzottabb meghatározásában és elérésében nyilvánulhat meg.
Magyar cím
Az elektronikus marketing aktuális, gyakorlati kérdései az egészségügyi továbbképzés területén
Angol cím
The actual practical questions of on-line marketing on the health care field
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KNL-16/24
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Barbara Szilárd |
Dátum: | 13 Júl 2016 10:17 |
Utolsó módosítás: | 13 Júl 2016 10:17 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1698 |
Actions (login required)
Tétel nézet |