Szalai, László Erik (2016) Mai 25-45 éves szellemi foglalkozású alkalmazottak elégedettsége vezetőjük motivációs technikáival. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Szalai László Erik MBA Diplomamunka 2016.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A jó vezető egyik legfontosabb ismérve, hogy az általa irányított, vezetett munkatársat megfelelően tudja motiválni, és rá tudja venni a szervezeti célok elérésére. A vezetői eredményesség egyik meghatározó feltétele kétségtelenül a vezető alkalmazottakat motiváló tevékenysége. A dolgozatom célja az, hogy megvizsgáljam, milyen tényezők és milyen szinten ösztönzik, inspirálják, és motiválják a mai 25-45 éves szellemi dolgozókat, illetve ezen alkalmazottak mennyire elégedettek vezetőjük motivációs technikáival. Amikor munkahelyi motivációról beszélünk, a legtöbben legelőször automatikusan a pénzt említik, mint legmegfelelőbb motivációs eszközt. Érdekesnek tartottam ennek a tézisnek a mélyebb vizsgálatát, mivel tapasztalataim szerint is az az általános feltevés, hogy a legfontosabb tényező az alkalmazottak motivációjában a munkabér. Dolgozatomban feltárom, azt a kérdést is, hogy a pénzen kívül, milyen egyéb motivátorok léteznek, amelyek esetenként fontosabbak, olykor még olcsóbbak is, valamint meglétük hosszabb távon ösztönzőbb hatással van a munkavállalókra. Kérdés volt számomra, hogy ezeket az eszközöket mennyire alkalmazzák a mai vállalkozások és amennyiben ezeket használják, úgy vajon kis-, közép- vagy nagyvállalatoknál elterjedtebb azok használata. Dolgozói szemszögből is megvizsgálom, hogy a különböző vállalatméreteknél észrevehető-e különbség az ösztönzők fontosságában, illetve azokkal való elégedettséggel. Elemzésemben kitérek a beosztottak, középvezetők és felsővezetők által kapott eredmények összehasonlítására is, annak érdekében, hogy választ kapjak azokra a kérdésekre, vajon van-e különbség beosztott és vezető véleménye között egyes motivációs technikákat illetően és a különböző munkakört betöltő emberek közül kinél melyik tényezők állnak fontosabb helyen, illetve hogy a beosztott vagy a vezető elégedettebb-e a cégénél alkalmazott ösztönzőkkel. Az eredmények és a fenti kérdések könnyebb megértésének elősegítése érdekében a dolgozatom első részében bemutatom a motivációval kapcsolatos legfontosabb fogalmakat, valamint elismert közgazdászok motivációs elméleteit. Ezen alapfogalmakat és elméleteket követően gyakorlati példákon keresztül mutatom be, hogy egyes sikeres nagyvállalatok, milyen ösztönző technikákkal értek el kiemelkedő eredményeket. Emellett primer kutatásomban kitérek arra is, hogy a teljesítménymaximalizálás érdekében a vállalatok milyen munkahelyi motivációs eszközöket használnak dolgozóik ösztönzésére a gyakorlatban.
Magyar cím
Mai 25-45 éves szellemi foglalkozású alkalmazottak elégedettsége vezetőjük motivációs technikáival
Angol cím
Today's 25-45 year old white-collar employee’s satisfaction with their leader’s motivational techniques
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Executive MBA szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBL-16/07
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | László Erik Szalai |
Dátum: | 13 Júl 2016 10:15 |
Utolsó módosítás: | 13 Júl 2016 10:15 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1693 |
Actions (login required)
Tétel nézet |