Papp, Mónika (2016) Social média trendjeinek bemutatása a szállodaiparban a Hotel Sopron szálloda online marketing stratégiáján keresztül. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL-16_61.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a közösségi oldalak folyamatosan változó, frissülő, bővülő lehetőségeket nyújtanak egy marketing szakember számára. Fontos ismernünk a lehetséges opciókat, ki-használni az adott oldal nyújtotta lehetőségeket és figyelemmel kísérni a változásokat. Az egyének használják a közösségi médiát, de az üzleti vállalkozások nem. Egy friss tanul-mány szerint a vállalkozások 94%-a nem használja ezeket az eszközöket. Ehhez kapcsoló-dóan egy másik tanulmány azt mutatja, hogy ezek a vállalatok nem lehetnek olyan ver-senyképesek a piacon azokhoz képest, akik élnek a szociális média adta lehetőséggel. A szállodaipar túlkínálatában az egyik opciónk a harcra a közösségi média oldalak. Kutatása-im igazolták, hogy míg a vendéglátóhelyek mindegyike jelen van Facebookon, és emellett egy-esetleg két kiegészítő oldalon, a jelenlét kimerül organikus, ingyenes posztok haszná-latával. A fizetett hirdetések egyelőre nem hódítottak teret maguknak közöttük, aki azon-ban elsajátítja ennek eredményes használatát, biztosan kiemelkedik majd versenytársai kö-zül. Szállodáknál kiemelten fontos ezen oldalak használata, a desztináció kiválasztásánál bizonyítottan a közösségi oldalak játsszák a fő szerepet. Ezáltal a hotel, apartman a saját településének marketingesévé is válik, ezért ajánlott a speciális ajánlatok helyett a környék lehetőségeinek, programjainak ismertetése, szemléltetése. A közösségi oldalakon közölt tartalom nem lehet pár perc döntésének eredménye. Minden általunk megosztott hírnek, eseménynek célközönségünk érdeklődési körét kell szolgálnia, értékes tartalomnak kell lennie számukra. Amennyiben eltérünk ettől, követő-ink száma biztosan lecsökken, eléréseink számadatai elmaradnak. Nem lehet hasznos tar-talom egy direkt csomagajánlat, egy közvetlen értékesítési szándék, a közösségi oldalakon szórakoztatnunk kell rajongóinkat. A cél a figyelem felkeltése, a hűség kialakítása, a már-kaismertség növelése. Ezzel igazolható a dolgozatban vizsgált hipotézisem, miszerint a közösségi média oldalak nem értékesítés ösztönzésben, hanem image építésben lehetnek segítségünkre. Természetesen közvetett szerepük van az értékesítésben is, hiszen a márka-ismertség növekedésével megnövekszik értékesítéseink száma és bevételünk is, de a köz-vetlen szerepe nem az eladás. A fenti gondolat tisztázásával már elindulhatunk egy pozitív úton a social média vi-lágában, ahol a rendszerességet és a szórakoztató tartalmat kell folyamatosan szemünk előtt tartanunk. A különböző specializált oldalak pl. videó megosztó, képszerkesztő és megosztó, véleménynyilvánító portálok… egyedi tulajdonságai alapján más-más hasznos tipp és eszköz használható a még eredményesebb jelenléthez, melyet dolgozatom részlete-sen bemutat.
Magyar cím
Social média trendjeinek bemutatása a szállodaiparban a Hotel Sopron szálloda online marketing stratégiáján keresztül
Angol cím
Introducement of the latest social media trends in the hotel business area with the help of the marketing strategy of Hotel Sopron
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vállalkozásfejlesztés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-16/61
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Mónika Papp |
Dátum: | 07 Júl 2016 14:31 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:23 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1650 |
Actions (login required)
Tétel nézet |